נמשך המצוד אחר המחבלים: אלו החשודים בביצוע הפיגוע באלעד

לאחר לילה של חיפושים המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתור החשודים בביצוע הפיגוע באלעד, שני צעירים תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין. בתוך כך, בעיריית אלעד הודיעו כי הלימודים יתקיימו היום בעיר כסדרם, תוך עיבוי מערך האבטחה

זמן צפייה: 03:05

לאחר לילה של חיפושים, המשטרה מבקשת הבוקר (שישי) את עזרת הציבור באיתור שני החשודים המרכזיים בביצוע הפיגוע באלעד, אשר נלמטו מהזירה: אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20. השניים תושבי הכפר רומאנה שבמחוז ג’נין.

מחקירת הפיגוע עולה כי שני המחבלים הם שוהים בלתי חוקיים ללא היתר כניסה לישראל, שהכירו את אלעד ואולי אף עבדו בה. יש לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל חשד או מידע הנוגע למקום הימצאם.

המחבל מהפיגוע באלעד, צבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20
המחבל מהפיגוע באלעד, צבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20 | צילום: דוברות המשטרה

המחבל מהפיגוע באלעד, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19
המחבל מהפיגוע באלעד, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19 | צילום: דובורת המשטרה

בתוך כך, עיריית אלעד מסרה הבוקר כי הוחלט לקיים את הלימודים בעיר כסדרם: "בעיר נוכחים עתה עשרות שוטרים וצוותי בטחון במטרה להגביר את תחושת הבטחון בקרב התושבים.בהיוועצות עם גורמי הבטחון, ולאחר הערכת מצב שהתקיימה זה עתה, הוחלט כי היום יתקיימו לימודים במוסדות החינוך. תוך עיבוי של מערך האבטחה בכל רחבי העיר".

כזכור, אמש נרצחו יהונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח בפיגוע משולב במספר זירות באלעד. שלושה בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה ואדם נוסף נפצע קל. מסע ההרג של המחבלים החל בכיכר אבן גבירול שבעיר והמשיך לאמפי פארק הסמוך.

דם זירת פיגוע אלעד
דם בזירת הפיגוע באלעד

בנוסף, במהלך הלילה הגיעו עוד חמישה נפגעים קלים לבית החולים בילינסון, בהם  ארבעה נפגעי חרדה ופצוע שנפצע בידו מרסיסי זכוכית באחת מזירות האירוע. הם טופלו ושוחררו לביתם.

בעקבות הפיגוע, שר הביטחון בני גנץ החליט לאחר הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש אמ"ן וראש אמ"ץ כי יש להאריך את הסגר בעזה וביהודה ושומרון בשלב זה עד יום ראשון. כמו כן, הנחה גנץ לתגבר את המשטרה בסיוע בסריקות ולהפעיל את כל הכוחות הנדרשים לסגירת מרחב התפר והמעברים בכדי למנוע בריחה אפשרית של המפגעים לאיו"ש. "מדובר בפיגוע קשה שהוא חלק מסדרת פיגועים", אמר גנץ והוסיף: "מערכת הביטחון תגבה מחיר על הפיגועים וההסתה".

זירת הפיגוע באלעד
זירת הפיגוע באלעד | צילום: איחוד הצלה