נתניהו: אמירתו של מפקד חיל האוויר חשובה ותקפה לגבי כל צה"ל

בביקור בבסיס תל נוף אמר ראש הממשלה כי קריאתו של אלוף תומר בר לטייסי המילואים להמשיך ולהתייצב היא "חשובה, ברורה ותקפה לגבי כל צה"ל". הוא הוסיף: "בחודש האחרון, בשבוע האחרון, ביממה האחרונה, קיבלנו דוגמאות טובות למה צה"ל וחיל האוויר יודעים לעשות, לפעמים בהכנה ממושכת, ולעתים בהתראה קצרה"

ראש המשלה בנימין נתניהו
ראש המשלה בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

אחרי שמפקד מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר קרא לטייסים המשרתים במילואים "להמשיך ולהתייצב" - אמר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בבסיס תל נוף כי "האמירה הזו הייתה חשובה. היא הייתה ברורה. היא תקפה לא רק לגבי חיל האוויר, אלא לגבי כל חלקי צה"ל".

ראש הממשלה הוסיף: "אני יודע את העבודה החשובה שאתם עושים והיא חשובה תמיד ובייחוד בימים האלה. ביממה האחרונה כוחותינו נלחמו במחבלים בלבה של שכם, יירטנו שתי כטב"מים, ואתם יודעים היטב שבימים האחרונים אנחנו פועלים מעבר לגבולותינו נגד משטרים שתומכים בטרור וזוממים את השמדתנו. אני רוצה קודם כל להודות לכל אחד ואחת מכם על העבודה הנפלאה שאתם עושים למען ההגנה על המולדת שלנו ועל המדינה שלנו. אז קודם כל שאו ברכה לקראת חג הפסח.

"אנחנו יודעים שאנחנו בעיצומו של ויכוח פנימי בישראל. אני מאמין שבוויכוח הזה, ברצון טוב והידברות אמיתית, אפשר להגיע להסכמה רחבה, לשם אני חותר. אבל חשוב לומר לאויבינו שלא יטעו בנו, אין זה משנה מה יהיה הוויכוח הפנימי, אנחנו נילחם בהם גם בתוך גבולות הארץ וגם מעבר להם בכל העוצמה הדרושה כדי להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

Whatsapp Image 2023 03 03 At 1
טייסי חיל האוויר (ארכיון) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ברקע התקיפות בסוריה, נתניהו אמר: "בחודש האחרון, בשבוע האחרון, ביממה האחרונה, קיבלנו דוגמאות טובות למה צה"ל וחיל האוויר יודעים לעשות, לפעמים בהכנה ממושכת, ולעתים בהתראה קצרה. אנחנו פועלים בזרועות רבות, גם אם הדבר נמצא מתחת לסף ההבנה של חלק מהציבור. מה שמבדיל בין איום לה

בימים האחרונים פרסם אלוף תמיר בר מכתב למשרתי המילואים בחיל האוויר, בעקבות שיחה שערך עם כ-50 מטייסי הקרב במילואים הבוקר. במכתב הוא התייחס לקריאות בשבועות האחרונים לסרב שרת במילואים כמחאה על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה - וכתב כי הוא "קורא להמשיך ולהתייצב לשירות המילואים כפי שעשיתם עד כה".

"השבועות האחרונים מטלטלים את החברה הישראלית", פתח מפקד החיל את מכתבו. "בה בעת - המציאות הביטחונית האזורית דינמית ואינה מפסיקה לאתגר ולו לרגע אחד". בר הבהיר כי למרות חילוקי הדעות הפוליטיים המצב הביטחוני עדיין מחייב "אחריות משותפת לשמור על יכולתו של חיל האוויר לעמוד במשימותיו. הציפייה שלי כמפקד החיל היא שתמשיכו להגיע לטייסות וליחידות".