הרוגים ופצועים בתקיפה בביירות: "היעד - גיסו של נסראללה"

תקיפה חריגה במרכז ביירות: לפי דיווחים בלבנון, ישנם לפחות 18 הרוגים וכ-90 פצועים בתקיפה שיעדה, לפי דיווחים, הוא אחראי התיאום והקישור בחיזבאללה, וופיק ספא - גיסו של נסראללה. גורמי ביטחון לרויטרס: ספא שרד את התקיפה

זמן צפייה: 01:57

במקביל לתמרון הקרקעי בדרום לבנון, ולאחר ריבוי התקיפות נגד בכירי חיזבאללה ברובע הדאחייה, הערב (חמישי) דווח על תקיפה חריגה של צה"ל במרכז  ביירות - באזור שלא הותקף עד עתה. על פי דיווחים בלבנון, ישנם לפחות 18 הרוגים וכ-90 פצועים. היעד, לפי דיווחים - וופיק ספא, אחראי התיאום והקישור בחיזבאללה, מבכירי ארגון הטרור - וגיסו של חסן נסראללה. עם זאת, גורמי ביטחון מסרו לרויטרס כי ספא שרד את ניסיון החיסול בלב ביירות.

ספא מוכר לציבור הישראלי מאירוע החזרת הגופות של החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב ב-2008, בו הגיע לגבול ישראל-לבנון עם ארונותיהם - ואמר לתקשורת: "ועכשיו נחשוף מה עלה בגורלם".

זירת התקיפה בביירות
זירת התקיפה בביירות | צילום: רויטרס
זירת התקיפה בביירות, מחוץ לדאחייה
זירת התקיפה בביירות, מחוץ לדאחייה | צילום: רויטרס
עשן מיתמר במרכז ביירות, הערב
עשן מיתמר במרכז ביירות, הערב | צילום: רויטרס

היום עדכן דובר צה"ל כי במהלך הפעילות הקרקעית של לוחמי אוגדה 91 בדרום לבנון, הכוחות מבצעים פשיטות והתקפות על מספר מרחבים, משמידים תשתיות טרור ואמצעי לחימה של חיזבאללה - ומחסלים מחבלים במהלך קרבות פנים אל פנים. בנוסף, הכוחות ממשיכים במשימת ההגנה על יישובי הצפון.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410101652' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין בדרום לבנון' poster='' kid='1_4026yijc' duration='22']

מפקד פיקוד צפון, האלוף אורי גורדין, ביקר בדרום לבנון - ואמר: "הכפר הזה מלא תחמושת, אמצעי לחימה - וציוד ללוחמי חיזבאללה כדי לצאת מנקודה זו לתקיפה על יישובי הצפון. אנחנו נחושים להסיר את האיום הזה, פה נמצאות החטיבות, האוגדות ובעיקר הלוחמים שעושים עבודה מעולה. כולנו חדורי מטרה להשיב את הביטחון לתושבי הצפון".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410101656' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפת מחסני אמצעי לחימה בדרום לבנון' poster='' kid='1_6374isfz' duration='13']

במהלך התמרון, אותרו כ-800 ווסטים צבאיים ומאות אמצעי לחימה, בהם רימוני יד, מטעני נפץ ורובים מסוג קלאצ'ניקוב. כמו כן, אותרו ארגזים של אמצעי לחימה ועמדת שיגור של טילי קורנט לטווח ארוך, שכוונה לעבר יישובי הגליל - ובסביבתה עשרות טילים מוכנים לשיגור.