בצל המלחמה: צה"ל מבקש להאריך את משך השירות

ראש אגף כוח אדם בצה"ל אמר כי "כמענה ארוך טווח ובהתאם להערכת המצב במלחמה, הוחלט להציע לחוקק את הארכת שירות הסדיר לגברים ולנשים ל-36 חודשים. על משך הזמן שיוארך, יקבלו המשרתים פיצוי באמצעות דמי קיום מוגדלים ומענקים מותאמים שגובהם עתיד להיקבע בהמשך"

זמן צפייה: 01:20

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף יניב עשור, קיים היום (רביעי) תדרוך בנוגע לבניין הכוח של הצבא בעת המלחמה. בנוגע למערך הסדיר נאמר כי "כמענה קצר טווח, משרתים בחובה שסיימו את השירות הסדיר עברו לשירות מילואים ונשארו להילחם ביחידותיהם. כמענה ארוך טווח ובהתאם להערכת המצב במלחמה, הוחלט להציע לחוקק את הארכת שירות הסדיר לגברים ולנשים ל-36 חודשים. על משך הזמן שיוארך, יקבלו המשרתים פיצוי באמצעות דמי קיום מוגדלים ומענקים מותאמים שגובהם עתיד להיקבע בהמשך. שינוי זה יאפשר חזרה לכשירות של סד"כ צה"ל, איוש שדרות הפיקוד ובניין כוח רלוונטי ומותאם לאתגרים המתפתחים. בתוך כך, הארכת השירות תביא לאיוש הסד״כ הלוחם, כך שתתאפשר עמידה במשימות המבצעיות באופן מלא וחליפיות עם סד"כ המילואים בגזרות השונות".

לפי אלוף עשור, בחוק שירות המילואים ובמודל ההפעלה "יידרשו מספר שינויים משמעותיים, בהם שינוי משך השירות, ביטול סעיף התלת, הגדלת משך התעסוקה המבצעית מ-25 ימים ברצף לכ-40 ימים, העלאת גיל הפטור ושינוי במתווה התגמולים למשרתי מילואים".

עוד נאמר כי "צה"ל שם לעצמו בראש סדר העדיפויות את הטיפול בנפגעים, את בניית המעטפת הרחבה לפרט ולמשפחות המשרתים בסדיר, במילואים ובקבע, את השמירה והבנייה של החוסן למשרתים ואת המעטפת הנדרשת לכלל מערך המילואים".

פעילות הכוחות ברצועת עזה
לוחמי צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

לפי נתוני אגף כוח האדם, מתחילת המלחמה נפלו 564 חללי צה"ל; 55% מהם - כ-130 - חיילים בשירות מילואים. עוד נאמר כי "בסך הכול גויסו כ-287 אלף חיילי מילואים, מתוכם כ-50 אלף מתנדבים. כ-40 אלף נשים גויסו למלחמה - היקף חסר תקדים. מדובר בגיוס המילואים הגדול ביותר מקום המדינה".