מלחמה אחת - מטרות סותרות: מסע אחר התשובה לשאלה הקשה ביותר

לאורך כל השנה האחרונה, מיטוט חמאס והחזרת החטופים הוצגו כשתיים ממטרות המלחמה. אך שוב ושוב, ככל שהזמן עבר, התברר שלחץ צבאי עצים לא משחרר חטופים, וששתי המטרות לא רק שלא הולכות יחד - אלא מתנגשות. חזרנו למשפחות החטופים שכבר לא ישובו חיים ולדיוני הקבינט הדרמטיים, בניסיון להבין האם בבסיס הסתירה הזו עומדת עוד קונספציה שגויה - או הונאה | פרויקט מיוחד, חלק ראשון

זמן צפייה: 20:32

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2023, הובילה ישראל לשחרורם של 86 ישראלים ועוד 24 זרים. בעסקה הראשונה, ראש הממשלה דרש למקסם את מספר הילדים והנשים המשוחררים במתווה, ובכך הוביל להגדלת מספר החטופים ששוחררו. בהמשך חולצו במבצעים צבאיים עוד שבעה ישראלים. כל זאת בזכות ההתעקשות של ראש הממשלה להפעיל שני סוגי לחץ להשבת החטופים: הלחץ הצבאי והלחץ המדיני. מי שמטרפד כל דרך לעסקה, הוא ארגון הטרור הרצחני חמאס. בכוונת ישראל לממש את כל מטרות המלחמה – ולא להשיג אחת על חשבון - השנייה".

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל נלחם להשגת מטרות המלחמה כולן, לפירוק ארגון הטרור חמאס, השבת החטופים והחזרת התושבים לבתיהם בביטחון. לאורך כל המלחמה, צה"ל לא תוקף במרחבים שבהם יש אינדיקציות או חשד להימצאות חטופים. צה"ל ממשיך גם בשעה זו לפעול בכלל המאמצים, המודיעיניים והמבצעיים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כל החטופים".

צפו בחלק השני של הפרויקט:
מלחמה אחת - מטרות סותרות: האם הלחץ הצבאי מביא לשחרור חטופים?