שני אחים, זה לצד זה: אשר בן ה-8 נטמן ליד יעקב בן ה-6

האסון של משפחת פאלי: כיממה לאחר שיעקב ישראל בן ה-6 הובא למנוחות אחרי שנרצח בפיגוע הדריסה בי-ם - נטמן בהר המנוחות אחיו, אשר מנחם בן ה-8, שמותו נקבע בביה"ח. אביהם מאושפז במצב בינוני. במקביל, הובא למנוחות אלתר שלמה לדרמן, בן 20

זמן צפייה: 00:41

אשר מנחם פאלי, בן 8, נרצח אתמול (שישי) בפיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים יחד עם אחיו יעקב ישראל, בן 6. אביהם מאושפז במצב בינוני בבית החולים הדסה הר הצופים. אתמול, זמן קצר אחרי הפיגוע, הובא ישראל למנוחת עולמים והערב נטמן לצידו אחיו בהר המנוחות. במקביל התקיימה הלווייתו של האברך אלתר שלמה לדרמן ז"ל. היא יצאה מבית המדרש של חסידות פינסק קרלין בשכונת בית ישראל בירושלים, וגם הוא נקבר בהר המנוחות.

סבם של הילדים, עמוס ברונר, ספד: "הילדים הללו היו כל כך קדושים, כל כך רוחניים. אנחנו צריכים לדעת שהקב"ה רחום וחנון, אנחנו לא יודעים כלום. אנחנו לא מבינים וזה כואב לנו, אבל אנחנו רואים מהפרשה איך לקבל את הדברים 'ידום אהרון'. אני לא הכרתי טוב את הבת שלי עד עכשיו, אני יכול ללמוד ממנה. ללמוד איך לקבל דברים קשים באהבה ובאמונה שלמה. אמנו צריכים להוסיף תפילה לרפואתו של האבא אברהם נח בן יהודית. בע"ה שיזכה להמשיך ללוות את הילדים לחופה ומעשים טובים. ומחה ה' דמעה מעל כל פנים".

אחיהם של אשר מנחם ויעקב ישראל, צביקי פלאי, ספד להם כשהוא ממרר בבכי: "כל שבוע בשעה הזו הם הלכו ללמוד עם חיוך על הפנים. אתם נמצאים במקום גבוה, ליד הקדוש ברוך הוא, שייתן לנו כוח להמשיך. תתחננו לרפואה שלמה לאבא".

מבית החולים שערי צדק נמסר מוקדם יותר: "במהלך השבת נפטר הילד בן ה-8 אשר מנחם פאלישנפצע אנושות בפיגוע ברמות. הילד הגיע במצב אנוש בהחייאה וצוותים רבים מיחידת הטראומה, המחלקה לרפואה דחופה, טיפול נמרץ ילדים, כירורגיה ונוירוכירוגיה ילדים נלחמו במשך שעות רבות על חייו, אך לצערנו נאלצו בצער רב לקבוע את מותו. אנו משתתפים בכאבה הגדול של המשפחה. "מצבם של שני הפצועים הנוספים בינוני קל, הם בהכרה ויציבים".

אלתר שלמה לדרמן, שנרצח בפיגוע
אלתר שלמה לדרמן, שנרצח בפיגוע | צילום: באדיבות המשפחה

בתוך כך, בזירת הפיגוע בשכונת רמות, התקבצו מספר מפגינים עם שלט של תנועת הימין "אם תרצו", וקראו קריאות "עוד כהנא חי". אחת מהמפגינות אמרה: "אנו כואבים את כאב המשפחות והנרצחים, ולא את כאב אותם המשקיעים שרוצים לברוח מהמדינה. זה מוכיח כמה אתם לא ציונים ושאבותיכם לא בנו את המדינה כמו שהיו צריכים. זו המדינה של עם ישראל. דם יהודי הוא לא הפקר. אף ערבי ואף שמאלני לא יגיד לנו מה לעשות כאן".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302112300' autoplay='0' credit='הפגנה בזירת הפיגוע' desc='' poster='' kid='1_ut1r2pk4' duration='']

הפיגוע אירע אתמול בסביבות השעה 13:30, כשהמחבל, חוסיין קראקע, הגיע ברכב פרטי אל היציאה משכונת רמות בירושלים לכיוון גבעת זאב, האיץ ופגע באנשים שהמתינו בתחנת האוטובוס במקום. כתוצאה מהדריסה נהרגו לדרמן והאחים ישראל ואשר מנחם פלאי, ועוד 4 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות.