נתניהו: "לא נוציא את צה"ל מהרצועה ולא נשחרר אלפי מחבלים"

ברקע המגעים לעסקת חטופים נוספת, אמר נתניהו בביקור במכינת בעלי: "לא נסיים את המלחמה הזאת לפני חיסול חמאס, החזרת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל". לדבריו, "זה לא 'עוד סבב', לא עוד חילופי מהלומות, לא עוד מבצע - אלא ניצחון מוחלט"

זמן צפייה: 01:09

ברקע הדיווחים על עסקת חטופים חדשה, במהלך בביקור במכינת "דוד עלי" הבהיר היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל "לא תוציא את צה"ל מרצועת עזה ולא תשחרר אלפי מחבלים. זה לא יקרה".

"זה לא 'עוד סבב', לא עוד חילופי מהלומות, לא עוד מבצע - אלא ניצחון מוחלט. לא פחות מזה", הדגיש נתניהו, "אני מחויב לזה, הלוחמים שלנו מחויבים לזה, והרוב המוחלט של העם מחויב לזה". הוא אמר עוד: "אני שומע אמירות על כל מיני עסקאות, אז אני רוצה להבהיר: לא נסיים את המלחמה הזאת עם פחות מהשגת כל יעדיה. זה אומר חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

הפגנה בירושלים למען שחרור החטופים
הפגנה בירושלים למען שחרור החטופים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
הפגנה למען החטופים בירושלים
הפגנה למען החטופים בירושלים
משפחות החטופים בת"א: "הפסקנו להיות נחמדים"
משפחות החטופים בת"א: "הפסקנו להיות נחמדים" | צילום: ליאור שגב

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, יצא לביקור בקהיר כדי לדון במתווה שגובש בפסגת ראשי המודיעין בפריז. על אף שחמאס דחה את עקרונות המתווה אמש, הנייה הודיע: " קיבלנו את ההצעה שנדונה בפגישה בפריז, נשיב עליה אחרי שנלמד אותה". הנייה הוסיף: "חמאס פתוחה לדון בכל יוזמה או רעיון רציניים, בתנאי שיביאו להפסקה כוללת של התוקפנות ויבטיח מחסה לבני עמנו שנאלצו לעקור מבתיהם. אנו מצפים שעסקה תביא לשיקום והסרת המצור ולחילופי אסירים".

אסאמעיל הנייה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס
אסאמעיל הנייה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, בעקבות הודעת חמאס כי דיונים בעסקה יתקיימו רק בסיום המלחמה, אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן - שצפוי לבקר בישראל השבוע בפעם השישית מ-7 באוקטובר - כי "ההצעה שמונחת על השולחן היא חזקה ומשכנעת. חמאס יצטרך לקבל החלטות".