בדרך להישאר בקריה: התקדמות במגעים בין גלנט לנתניהו

לחדשות 13 נודע כי מסתמנת התקדמות בדרך להישארות גלנט במשרד הביטחון: ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר קרובים להבנות שיכללו גם נוסח התנצלות פומבי של גלנט על נאומו במוצאי השבת האחרונה, כפי שדווח אמש במהדורה המרכזית. גלנט במטה שב"כ: "חובה להרגיע את הרוחות"

זמן צפייה: 01:41

שר הביטחון יואב גלנט ערך היום (חמישי) הרמת כוסית לרגל חג הפסח יחד עם ראש שב"כ רונן בר, סגן ראש שב"כ וראשי האגפים - חברי פורום המטה הבכיר של הארגון. ברקע פיטוריו על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום ראשון, הוא הדגיש: "כמי שבחרו להקדיש את חייהם לטובת ביטחון המדינה, מוטלת עלינו החובה להרגיע את הרוחות בחברה הישראלית ולקיים שיח מחבר ומאחד".

בינתיים, לחדשות 13 נודע כי מסתמנת התקדמות בדרך להישארות גלנט במשרד הביטחון: ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר קרובים להבנות שיכללו גם נוסח התנצלות פומבי של גלנט על נאומו במוצאי השבת האחרונה, כפי שדווח אמש במהדורה המרכזית.

"אנו נמצאים בתקופה ביטחונית מורכבת, איראן מנהלת מלחמת התשה נגד ישראל ובמקביל מתקדמת בתוכניותיה להשגת נשק גרעיני צבאי. בכל אחת מהזירות קיים פוטנציאל שיכול להצית את השטח ולהדליק יחד איתו גם זירות נוספות".

עוד אמר גלנט: "זו זכות עבורי להודות לכולכם, בשם מערכת הביטחון, על תרומתכם רבת המשמעות, הנעשית הרחק מעיני הציבור, לטובת ביטחון ישראל ולהגנה על חיי אזרחיה. חג פסח שמח לכם ולבני משפחותיכם".

הצהרת נתניהו
הצהרת נתניהו

אמנם נתניהו הכריז על פיטוריו של גלנט ביום ראשון, אך לפי שעה השר עדיין מכהן בתפקיד וטרם פוטר. ראש הממשלה לא מעוניין להשאיר אותו בתפקידו, אך מופעלים עליו לחצים כבדים לנסות להגיע עמו להסכמות. ההתבטאות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ככל הנראה קשורה בחלקה בכוונתו של נתניהו להדיח את השר, שקרא לעצירת החקיקה

גלנט מוכן לנסות ולהגיע לעמק השווה עם נתניהו, ואולי לספק התנצלות על עיתוי הנאום שנשא בזמן שנתניהו שהה בביקור מדיני בלונדון, אך לא על תוכן הדברים אותם נשא. ראש הממשלה ככל הנראה לא יסתפק בכך. בשיחות סגורות הוא מעלה את האפשרות לא רק להתפטרות של גלנט במסגרת החוק הנורבגי, אלא על התפטרות רגילה מהכנסת, צעד שגלנט לא יסכים לבצע מכיוון שהוא מבין שאם יפעל כך, נתניהו עלול לפטר אותו לאחר מכן גם מתפקידו כשר.