אלימות המתנחלים: עשרות רעולי פנים ניפצו שמשות ויידו בכפר פלסטיני

כ-30 מתנחלים הגיעו בשיירה אל הכפר חווארה וחגגו את שחרורו את שקטין ממאסר של שנה. לפי גורמי ביטחון, מדובר ב"שיירת שחרור אסיר", כפי שנהוג לרוב אצל הפלסטינים. בהתפרעות נפצעו 3 פלסטינים, ביניהם פעוט בן 3 באורח בינוני

זמן צפייה: 01:36

כ-30 מתנחלים רעולי פנים שהיו בדרכם ליצהר היום (שני) ניפצו שמשות ויידו אבנים בכפר הפלסטיני חווארה. לפי הדיווחים הם גרמו לפציעתם של שלושה פלסטינים, ביניהם פעוט בן 3 באורח בינוני וכן ניפצו שמשות של כ-20 מכוניות ובתי עסק בכפר. לא נעצרו מעורבים באירוע.

המתנחלים עברו בכפר בשיירת מכוניות שליווה קטין תושב יצהר, א', ששוחרר ממאסר. הקטין ריצה עונש של שנה על זריקת רימון הלם לעבר בית פלסטיני והיום השתחרר מהכלא. המשוחרר הוא אחיו של פעיל מרכזי בנוער הגבעות.

Whatsapp Image 2022 01 24 At 1
חלון בית עסק מנופץ בחווארה

לפי גורמי ביטחון, הארוע החל עוד בצהריים בשחרור נער הגבעות אברהם ירד. הצעירים עשו "שיירת שחרור אסיר", הנהוגה לרוב אצל הפלסטינים, כשהם רעולי פנים. במערכת הבטחון מזהים עלייה בארועי אלימות מתנחלים. בשישי האחרון בגבעת רונן, בשבת בחוות מעון והיום בחווארה. כל הארועים נגמרו לא עצורים יהודים.

כזכור, בשבוע שעבר פעילי הארגון "רבנים לזכויות אדם" ופעילי "קואליציית המסיק" הותקפו על ידי מתנחלים בכפר בורין הסמוך למאחז גבעת רונן שליד שכם, בעת שהגיעו לשטח לסייע לחקלאים הפלסטינים ולהביא ציוד חקלאי לעיבוד האדמות. רעולי פנים ירדו לכיוון השטח החקלאי מהגבעה הסמוכה, כשהם מצוידים באלות ובכלים שונים, ובהמשך נצפו כשהם מכים בפעילים ובחקלאים. ארבעה מהפעילים נפצעו באורח קל, ורכב אחד נשרף לאחר שהמתנחלים שפכו לתוכו חומר דליק והציתו אותו.

Whatsapp Image 2022 01 24 At 1
חלון בית עסק מנופץ בחווארה

שר הביטחון בני גנץ הגיב לדברים: "האירועים האחרונים של פשיעה לאומנית ביהודה ושומרון חמורים, ובכוונתי לפעול נגדם ביד קשה. מי שמיידה אבנים, מצית רכבים ומשתמש בנשק קר או חם - הוא טרוריסט, וכך נתייחס אליו. לאחרונה כינסתי מספר דיונים בנושא, ואנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך שמטרתו חיזוק הכוחות בשטח, בניין הכוח ביחד עם המשטרה והשב"כ, וריכוז מאמצים מבצעיים ומשפטיים".

Whatsapp Image 2022 01 24 At 1
רכב פלסטיני מנופץ בחווארה