ממחר: כך ייראה הפיילוט של צה"ל להכנסת סיוע לעזה דרך הים

הספינה, הנושאת 180 טונות של סיוע הכולל ארוחות של ארגון "המטבח המרכזי העולמי", עברה בידוק ביטחוני ישראלי בקפריסין, ומלווה לאורך נתיב השיט בידי חיל הים והאוויר. כשתהיה במרחק של כ-30 ק"מ מהחוף - תעבור בידוק נוסף על-ידי חיל הים. צה"ל: "לא מדובר בשבירת המצור"

זמן צפייה: 00:44

בצה"ל מעדכנים היום (חמישי) כי מחר יחל הפיילוט של צה"ל להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך הים. אוגדה 162, תחת פיקודו של תת-אלוף איציק כהן, תעסוק בהכנסת הסיוע. הספינה שנושאת את הסיוע במימון איחוד האמירויות עברה בידוק ישראלי בקפריסין, ועושה את דרכה דרך הנתיב הימי. לכל אורך השיט, הספינה מלווה בידי חיל הים וחיל האוויר. במקביל, סיוע הומניטרי נוסף נכנס לרצועה דרך כביש 96 שבנה צה"ל.

הספינה גוררת דוברה הנושאת 180 טונות של סיוע של ארגון "המטבח המרכזי העולמי" (WCK), המספק ארוחות באזורים שעברו אסונות טבע או אזורי סכסוך. לאחר שהספינה תימצא במרחק של כ-30 ק"מ מחוף רצועת עזה, היא תעבור בידוק נוסף של חיל הים. לאחר הגעתה לקו החוף, הדוברה תחובר בחבלים לחוף באזורים שבשליטת צה"ל. מדובר בפיילוט שלפי צה"ל "יאפשר להגדיל את הסיוע ההומניטרי תחת שליטת צה"ל". יחד עם זאת, בצה"ל הדגישו: "לא מדובר בשבירת המצור".

כוחות צה"ל על חוף הים של עזה
כוחות צה"ל על חוף הים של עזה | צילום: דובר צה״ל

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל נערך להגעת סיוע הומניטרי מקפריסין לרצועת עזה דרך הים. ספינה הנושאת סיוע הומניטרי של ארגון "World Central Kitchen" ובמימון איחוד האמירויות הפליגה ביום שלישי מנמל לרנקה בקפריסין לכיוון רצועת עזה. ההפלגה נעשתה בתיאום ביטחוני ואזרחי עם מדינת ישראל ומערכת הביטחון, זאת בהתאם להנחיית שר הביטחון ולבקשת הממשל האמריקאי. הכנסת הסיוע מתאפשרת לאחר שכלל הציוד בספינה עבר בידוק בטחוני מקיף, אשר לווה על-ידי נציגי המדינה, על מנת להבטיח הכנסה לרצועה של סיוע הומניטרי בלבד".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403140931' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='כניסת המשאיות במעבר 96' poster='' kid='1_sm8c1dyh' duration='14']

בנוסף לכך, ביום שלישי, בהתאם להנחיית הדרג המדיני, שש משאיות סיוע נכנסו לצפון רצועת עזה דרך שער במעבר 96 בגדר המערכת. כניסת משאיות הסיוע בוצעה בתיאום כוחות צה"ל ובאמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, בהמשך לסיכום עם הממשל האמריקאי. המשאיות עברו בידוק ביטחוני קפדני בידי גורמי ביטחון ישראליים במעבר כרם שלום ומכילות סיוע מארגון המזון העולמי של האו"ם "World Food Programme". כל זאת במקביל למעל 1,000 חבילות סיוע שהוטלו לרצועת עזה מהאוויר על פני 12 הצנחות של מדינות זרות בשבוע האחרון.