גלנט: "פעלנו כבר ב-6 מתוך 7 זירות שמהן הותקפנו במלחמה"

בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון שהתקיים בלשכתו בקריה, אמר שר הביטחון: "אנחנו נמצאים במלחמה רב-זירתית. אנחנו מותקפים משבע גזרות שונות – עזה, לבנון, סוריה, יהודה ושומרון, עיראק, תימן ואיראן. הגבנו ופעלנו כבר בשש מתוך הגזרות האלה". הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית: "איראן הגבירה את קצב העשרת האורניום"

זמן צפייה: 05:07

שר הביטחון יואב גלנט השתתף הבוקר (שלישי) בדיון מיוחד של ועדת החוץ והביטחון, שהתקיים בלשכתו בקריה. הוא אמר: "אנחנו נמצאים במלחמה רב-זירתית. אנחנו מותקפים משבע גזרות שונות – עזה, לבנון, סוריה, יהודה ושומרון, עיראק, תימן ואיראן. הגבנו ופעלנו כבר בשש מתוך הגזרות האלה,- ואני אומר כאן בצורה המפורשת ביותר: כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה פוטנציאלית, אין חסינות לאף אחד".

לדברי גלנט, "מדינת ישראל תדע מה לעשות, מערכת הביטחון נערכת, המציאות שבה תוקפים אותנו ואנחנו מרוסנים היא נכונה לפי השיקול שלנו - ואת התוצאות בעזה כולם רואים ומבינים. מי שרואה אותן במיוחד הם חמאס, איראן וחיזבאללה. זו מלחמה ארוכה, קשה, יש בה מחירים כבדים, אבל ההצדקה שלה היא הגבוהה ביותר שיכולה להיות. הותקפנו באופן ברוטלי וברברי על מנת להרתיע אותנו מלחיות כאן. אנחנו חייבים להבהיר שמי שעושה מהלך מהסוג הזה - נחרץ דינו; בין אם זה ייקח חודשים או בין אם זה ייקח שנים - את העניין הזה חייבים לסיים".

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

יו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר: "קיימנו הבוקר דיון נוסף, כאן בקריה, בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט. ככל שהלחימה מתקדמת, אנחנו הולכים ומתכנסים למעבר בין שלב הלחימה השני לשלב השלישי. כפי שאמרנו, שר הביטחון ואני, כבר בתחילת הדרך - תהיה זו מערכה ארוכה ועלינו להיות ערוכים לה, על כל היבטיה. כעת, אנו עומדים בפני מצב שבו חיילי המילואים עלולים לאבד זכויות כלכליות כתוצאה מאי מוכנות הממשלה בנוגע לחוק דחיית המועדים והטבות נוספות.

"לחוק זה השלכות חוקתיות וכלכליות משמעותיות. המילואימניקים היקרים שלנו נרתמו והתגייסו להגנה על מולדתם וביתם ללא היסוס וכיו"ר ועדת החוץ והביטחון אני אעמוד על כך שהמדינה תדע לתגמל ולדאוג להם. לא אסכים שאפילו חייל אחד יהיה טרוד לגבי ביתו ופרנסתו עת הוא מחרף את נפשו בלחימה. החיילים שלנו צריכים להיות מרוכזים רק בלחימה ולדעת שהמדינה שומרת עליהם כפי שהם שומרים עליה".

בתוך כך, דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית חושף כי איראן הגבירה פי שלושה את קצב העשרת האורניום - מ-3 ק"ג בחודש ברמת העשרה של 60% כפי שהוערך לפני כחצי שנה ל-9 ק"ג בחודש.