אחרי המבצע בשכם: נכנסים לסוף שבוע מתוח באיו"ש ובעזה

מאות פלסטינים יצאו הלילה להפרות סדר ועימותים עם כוחות הביטחון בכמה מוקדים בשטחי יהודה ושומרון וכן במזרח ירושלים, לאור קריאה של כנופיית "גוב האריות" לנקמה על המבצע בשכם בו נהרגו 11 פעילי הארגון. גם בעזה התקיימו עצרות תמיכה, ובמערכת הביטחון נערכים לעימותים נוספים

Whatsapp Image 2023 02 22 At 1
מהומות של פלסטינים בשכם | צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90

המתיחות בגזרה הפלסטינית: תהלוכות ענק והתפרעויות של מאות פלסטינים התרחשו הלילה (בין חמישי לשישי) ברחבי יהודה ושומרון, במזרח ירושלים וברצועת עזה, זאת על רקע המבצע של כוחות צה"ל בשכם השבוע, שבו נהרגו 11 מחבלים פעילי "גוב האריות".

כנופיית הטרור משכם קראה לפלסטינים בגדה המערבית לצאת בחצות לעצרות תמיכה ולעימותים עם כוחות הביטחון בכמה מוקדים. קריאתם נענתה ומאות פלסטינים יצאו בחברון, בשכם, בדורא ובמקומות נוספים להפרות סדר, והתעמתו עם כוחות הביטחון הישראליים.

מאות פלסטינים בשכם, הלילה
מאות פלסטינים בשכם, הלילה | צילום: מתוך טוויטר

הלילה הזה מוסיף לאווירת ההסלמה בשטחים, כאשר גם בעזה התקיימו עצרות תמיכה והפסד כאשר כולם קראו לנקמה בישראל. הפלסטינים דיווחו הבוקר על בן 22 שנהרג בעימותים עם צה"ל, מחמד ג'וואברה. נראה כי אנחנו נכנסים לסוף שבוע מתוח עם אווירת הסלמה גם בעזה וגם בשטחים, בעוד הרשות הפלסטינית לא מורידה את גובה הלהבות, ולהפך - בזירה המדינית וההצהרתית היא דואגת לשלהב את היצרים נגד ישראל.

ביום חמישי לפנות בוקר שש רקטות שוגרו מהרצועה לאשקלון ושדרות, חמש מהן יורטו, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. הירי הרקטי בא בתגובה, כאמור, לפעילות כוחות הביטחון בשכם, ובמערכת הביטחון ציפו לתגובה כזו שתגיע. בתגובה לירי הרקטות חיל האוויר תקף מטרות ברצועת עזה. לפי הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, צה"ל תקף כמה מטרות ביניהן, מוצב צבאי של ארגון חמאס.

מחמד ג'וואברה בן ה-22, הפלסטינים טוענים שנהרג מאש צה''ל הלילה
מחמד ג'וואברה בן ה-22, הפלסטינים טוענים שנהרג מאש צה''ל הלילה

כזכור, ביום רביעי נכנסו כוחות הביטחון לקסבה של שכם וכיתרו בית בו הסתתרו מבוקשים החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרג לוחם צה"ל, סמ"ר עידו ברוך, ובמקום התפתחו חילופי אש בינם לבין המחבלים. לפי הפלסטינים, המחבלים התבצרו בבית. הפלסטינים דיווחו על עשרה הרוגים ולפחות 100 פצועים. בג'יהאד האיסלאמי מיהרו לאיים: "זכותנו להגיב על הפשעים בשכם".

קצין בכיר בצה"ל הבהיר בעקבות האירועים כי מדובר בפעולה משלימה לפעולה שבוצעה לפני שבוע בה נעצרו המחבלים המעורבים בפיגוע בו נהרג עידו ברוך. "פעולה מאד משמעותית. לפני שבוע עצרנו את שני הרוצחים עם דובדבן, היום חבר החוליה השלישי סוכל".

מהומות בשכם
מהומות בשכם | צילום: רויטרס

עוד מסר הקצין הבכיר כי "עשרות הלוחמים של ימ"מ שב"כ סיירת גולני ומג"ב יצאו בשלום. מי שנהרג היו חמושים שירו על הכוחות. מחבלים שביצעו ירי. המחבלים המבוקשים הם בני 20 מקבוצת 'גוב האריות'".