אזהרת מסע חמורה לסרי לנקה: "התרעה על חוליה בשירות איראן"

המטה לביטחון לאומי פרסם אזהרת מסע חמורה למספר חופים בדרום ובמערב סרי לנקה, בעקבות מידע על חוליית מחבלים בשירות איראן, אשר מתכננת לפגוע בישראלים. במשרד החוץ מעריכים כי מאות ישראלים נמצאים במדינה, אך לפי שעה לא כוונה להוציא טיסות חילוץ למקום

זמן צפייה: 01:37

המטה לביטחון לאומי העלה היום (רביעי) את רמת אזהרת המסע לסרי לנקה, זאת לאור מידע עדכני אודות איום טרור המתמקד באזורי תיירות ובחופים. האזהרה באזור ארוגם בי (Arugam bay) וחופים בדרום ומערב המדינה (כולל בערים - (Ahangama, Galle, Hikkaduwa, Weligama) הוחמרה לרמת איום 4.

"המלצתנו לצאת מאזורים אלו לאלתר", נמסר מהמטה לביטחון לאומי, ועוד נכתב: "לאלו היוצאים מאזורים אלה מוצע לצאת מהמדינה או לכל הפחות לבירה קולמבו, בה ישנה נוכחות גבוהה של גורמי ביטחון מקומיים" . בנוסף, שאר סרי לנקה הוחמרה לרמה 3, ומומלץ לישראלים המתכננים להגיע למדינה, לדחות את נסיעתם אלא אם מדובר בנסיעה חיונית.

שלט חוצות אנטי-ישראלי ליד דגל איראן בלב טהרן
שלט חוצות אנטי-ישראלי ליד דגל איראן בלב טהרן | צילום: רויטרס

במערכת הביטחון התקבלה התרעה ממוקדת של המוסד על חוליית מחבלים חמושה בשטח, בשליחות משמרות המהפכה האיראניים, המחפשת לפגע בתיירים ישראלים. ההערכה בישראל היא כי מאות תיירים ישראלים נמצאים כעת בחופי המדינה. עם זאת, אין כוונה לפי שעה להוציא טיסות חילוץ.