הרמטכ"ל: "נשארים בני אדם, כשהצד השני נלחם כמו חיות"

בשיחה עם חיילים בבסיס תל נוף אמר רב-אלוף הרצי הלוי: "אנחנו פועלים על-פי הכללים. כולנו כועסים, אבל אנחנו עובדים מהראש. אנחנו נלחמים בנחישות ונשארים בני אדם - בשונה מהצד השני שנלחם כמו חיות. אני אומר לכם, זה לא יהיה קצר, ואנחנו גם אם נצטרך להרחיב וייכנס עוד אויב לתמונה - נרחיב"

זמן צפייה: 06:00

ביום ה-12 למלחמה, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר היום (רביעי) בבסיס תל נוף של חיל האוויר. בשיחה עם לוחמים הוא אמר: "פגענו אתמול פגיעה קשה מאוד באיימן אופל, מפקד בכיר מאוד בחמאס. הוא שלח את המחבלים המרצחים גם לקיבוץ בארי וגם למסיבה שהייתה ברעים. הרגנו אותו בנחישות רבה, עם מודיעין טוב, עם ביצוע מצוין של חיל האוויר. אנחנו נמשיך".

הוא הדגיש: "אנחנו פועלים על-פי הכללים. כולנו כועסים, אבל אנחנו עובדים מהראש. אנחנו נלחמים בנחישות ונשארים בני אדם - בשונה מהצד השני שנלחם כמו חיות. אני אומר לכם, זה לא יהיה קצר, ואנחנו גם אם נצטרך להרחיב וייכנס עוד אויב לתמונה - נרחיב. המשימה היא להגן על הבית. נעשה את זה גם אם נידרש לכך לתקופה ארוכה. עובדים כדי לנצח".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2318101927' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הרמטכ"ל: "נשארים בני אדם כשהצד השני נלחם כמו חיות"' poster='' kid='1_nnmdxcbe' duration='74']

בנוסף, הערב עדכן דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי צה"ל צה"ל ושב"כ חיסלו במבצע משותף את מפקד מערך הנ"ט של חטיבת העיר עזה ומחבל נוסף. "אנו ממשיכים לשלב הבא בלחימה", אמר - והתייחס לפיצוץ בבית החולים בעזה שבו הואשמה ישראל: "חמאס הפיץ נגדנו שקר נורא שלפיו תקפנו בית חולים והרגנו מאות בני אדם. בדקנו את העובדות והצגנו הוכחות שמדובר בשקר מוחלט.

"הבוקר, טרם הגעת נשיא ארה"ב, קיימנו תדרוך לעיתונאים והצגנו את כל העובדות וההוכחות כפי שגובשו במהלך הלילה. לעולם כולו הצגנו את האמת. בעקבות זאת, נשיא ארה"ב ומדינות נוספות בעולם מיד הציגו את עמדתנו. עלינו לדרוש מהעולם שלא לקבל את השקרים של חמאס שהוכיח את אכזריותו בטבח בשבת ולא לקבל את מה שהוא מציג, כי אין לו שום ערך לאמת ולעובדות".