בלי בידוק: כ-2,000 פלסטינים פרצו את המחסום במישור אדומים

כ-2,000 פלסטינים פרצו לפנות בוקר את המחסום באזור התעשייה במישור אדומים, שממזרח לירושלים - ונכנסו בלי בידוק. המשטרה מסרה: "מערכת הבידוק קרסה ונוצר עומס, כוחות משטרה ומג"ב מבצעים בידוק ידני של הפועלים", והדגישה: "המערכת מאויישת ע"י מאבטחים אזרחיים". עיריית מישור אדומים מיהרה להבהיר: "מי שנכנס למישור אדומים ולמעלה אדומים עובר בידוק מקיף"

זמן צפייה: 03:24

כ-2,000 פלסטינים פרצו לפנות בוקר (חמישי) את המחסום באזור התעשייה במישור אדומים, שממזרח לירושלים - ונכנסו לאזור מבלי לעבור בידוק. ככל הנראה, חברי כיתת הכוננות במקום לא הצליחו להשתלט עליהם - והמשטרה הגיעה למקום. גורם שנכח במקום אמר לחדשות 13 כי "רק מי שטרם הספיק להיכנס נבדק, ומי שהצליח לפרוץ את המחסום נכנס ללא בידוק".

תחילה, דוברות המשטרה מסרה כי "בעקבות קריסת מערכת הבידוק בכניסה לאזור התעשייה, נוצר עומס של פועלים", וציינו כי "כוחות משטרה ומג"ב הגיעו למקום ומבצעים בידוק ידני של הפועלים הנכנסים והאירוע בשליטה", אך לאחר מכן פרסמו הבהרה שלפיה אותה מערכת בידוק שהוקמה על-ידי הרשות המקומית מאויישת על-ידי מאבטחים אזרחיים, ולא על-ידי גורמי ביטחון משטרתיים. כמו כן, בעיריית מישור אדומים הבהירו: "מדובר בעומס שנוצר עקב תקלה בחשמל בטרמינל הבידוק. כל מי שנכנס למישור אדומים ולמעלה אדומים עובר בידוק מקיף וכוחות הביטחון נמצאים במקום".

בהודעת דוברות המשטרה נכתב: "ברצוננו להבהיר כי מדובר בעמדת בידוק שהוקמה על-ידי הרשות המקומית מיד עם תחילת המלחמה ומאויישת על-ידי מאבטחים אזרחיים. הבוקר, בעקבות תקלה במערכת הבידוק נוצר עומס בכניסת פועלים פלסטינים העובדים באזור התעשייה באופן קבוע. כוחות משטרה בסיוע מג"ב הגיעו למקום במהרה וסייעו למאבטחים בבידוק ידני של הנכנסים לאיזור התעשייה ושמירה על הסדר. נדגיש כי כניסת הפועלים הינה לאזור התעשייה בלבד ואין מעבר לעיר מעלה אדומים".

[brightcove_iframe video_id='news-part-24120700' autoplay='0' credit='' desc='כ-2,000 פועלים פלסטינים פורצים את המחסום' poster='' kid='1_mmv9lryi' duration='11']

לפני כחודש, אירע במחסום בכניסה לאזור התעשייה פיגוע דקירה, שבו נפצעו מאבטחת בת 24 קל-בינוני ומאבטח בן 22 באורח קל. בתיעוד הפיגוע, נראה המחבל כשהוא משתלט על נשק המאבטח. המאבטחת שהייתה עמו חטפה אותו בחזרה - וירתה במחבל. בשיחה עם חדשות 13 שחזרה גבאי את רגעי הפיגוע: "המחבל הגיע עד הפתח של הבוטקה, יצא והתחיל לדקור אותנו, התחיל לדקור את השותף שלי. השותף שלי הרחיק אותו ממנו, ניסיתי לתפעל את הנשק והמחבל ישר התחיל לדקור אותי בראש ולחטוף ממני את הנשק. המאבטח השני בדק את הרכב החשוד שהגיע, תוך כדי שהוא דוקר אותי הוא הצליח להוריד ממני את הנשק".