יומיים אחרי הפיגוע הרצחני, תוך שעות: מאחז הוקם ליד עלי

אחרי שמאות מתנחלים עלו למאחז הבלתי-חוקי אביתר בידיעת נתניהו וב"העלמת עין" של צה"ל - כפי שפורסם בחדשות 13 - הוקמה בלילה "שכונה חדשה" בבנימין, בין מעלה לבונה לעלי - זאת יומיים אחרי הטבח בתחנת הדלק ליד עלי שבו נרצחו ארבעה ישראלים ונפצעו ארבעה נוספים

זמן צפייה: 02:38

אחרי שמאות מתנחלים עלו למאחז הבלתי-חוקי אביתר בעקבות הפיגוע הרצחני ליד עלי, שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים והביא לפציעתם של ארבעה נוספים - הוקמה בלילה (חמישי) "שכונה חדשה" בבנימין, בין מעלה לבונה לעלי, שנקראת "המור".

אתמול פורסם בחדשות 13 כי עליית המתנחלים לאביתר הייתה בידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו וב"העלמת עין" של צה"ל בהוראת הדרג המדיני. שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש הממשלה ידעו על המהלך המתוכנן. לאחר הערכת המצב שקיים נתניהו בפיקוד המרכז לאחר הפיגוע יחד עם גורמי הצבא, התקיים שלשום דיון נוסף שבו נדון הנושא. שעות ספורות קודם לכן נפגש שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עם נתניהו והעלה את הבקשה הזו השניים דנו ככל הנראה גם בהשלכות של מהלך שכזה על היחסים עם ממשל ביידן.

המאחז החדש בבנימין
המאחז החדש בבנימין
המאחז אביתר. ארכיון
המאחז אביתר. ארכיון | צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

אתמול אמר ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ כי "על הצבא להילחם באויב ולהיכנס לקיני הטרור. ההתיישבות צריכה לפעול כדי להעמיק שורשים. תושבי בנימין חלוצים ונחושים לחיזוק גוש היישובים ורצף ההתיישבות באזור".

מ"שלום עכשיו" נמסר: "עיניכם הרואות: מאחז עברייני חדש הוקם לפנות בוקר בשטחים, בין מעלה לבונה לגבעת הרואה. הטרור המנתנחלי רוקד על הדם, מנצל ניצול ציני את הפיגוע הנורא, וממשיך לקבוע עובדות בשטח. את מחיר ההפקרות ואת המשך מעגל הדמים נשלם כולנו. על כוחות הביטחון לפרק את המאחז, לפנות את המתנחלים שעלו לאביתר ולטפל ביד קשה בטרור היהודי המרים ראש".

בפיגוע הקשה שלשום רצחו שני מחבלים המזוהים עם חמאס את הראל מסעוד (21), תושב יד בנימין, אלישע אנטמן (18) ועופר פיירמן (63) - תושבי עלי ונחמן שמואל מורדוף (17) מהיישוב אחיה, ונפצעו כאמור ארבעה - בהם אחד במצב קשה.

אלישע אנטמן והראל מסעוד
אלישע אנטמן והראל מסעוד