סוריה מאשימה: "ישראל תקפה את נמל התעופה בחלב - שהושבת"

סוכנות הידיעות "סאנא" דיווחה כי מטוסי קרב תקפו בטילים את נמל התעופה בחלב. נזק נגרם לאחד המסלולים - שיצא מכלל שימוש. לא דווח על נפגעים

זמן צפייה: 00:20

גורם ביטחוני סורי אמר היום (שני) כי מטוסי קרב ישראליים שיגרו טילים לעבר כמה אתרים באזור העיר חלב שבצפון סוריה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", אחד המסלולים בנמל התעופה הבינלאומי בחלב ניזוק. עם זאת, לא דווח על נפגעים. זמן קצר לאחר מכן דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" כי התקיפה התרחשה סמוך ל-04:30 "מכיוון הים התיכון, נגד נמל התעופה הבינלאומי של חלב. נזק נגרם למסלול בנמל התעופה והוציא אותו מכלל שימוש".

לפני כשבוע, דווח כי חיל האוויר הישראלי תקף באזור דמשק. לפי אתר "אל-ערביה", יעד התקיפה היה משלוח נשק איראני, ודווח כי בתקיפה נפצע חייל צבא סוריה ונגרם נזק לרכוש. אתר החדשות הסורי המזוהה עם האופוזיציה הסורית, "עין א-שאם", דיווח כי התקיפה המיוחסת לישראל באזור דמשק כוונה נגד עמדות של צבא סוריה באל-כיסווה.

תקיפה בגבול סוריה-לבנון
תקיפה בגבול סוריה-לבנון (ארכיון)

כמו כן, לפני כשלושה שבועות דווח כי ישראל תקפה גם כן בסוריה -  כשהיעד היה מהנדס בכיר של פרויקט משמעותי שפעל במדינה. על-פי הערכות, המודיעין הישראלי עקב אחר המהנדס וניצל שעת כושר לחסל אותו מהאוויר. לפי דיווחים, לפחות ארבעה חיילים סורים נהרגו בתקיפה הזו וארבעה נוספים נפצעו. אתר חדשות סורי המזוהה עם האופוזיציה במדינה דיווח כי התקיפה שיוחסה לישראל כוונה נגד עמדות של צבא סוריה והמיליציות האיראניות באזור דמשק.