דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור דמשק

על פי דיווחים זרים, חיל האוויר הישראלי תקף באזור הבירה הסורית והדי פיצוצים נשמעו באזור פאתי הבירה. לפי ערוץ סורי, המטרה הייתה עמדות צבא סוריות בפאתיה הדרום-מערביים של דמשק

זמן צפייה: 00:36

בסוריה מדווחים הערב (שני) כי חיל האוויר הישראלי תקף באזור הבירה דמשק, וכן כי נשמעו הדי פיצוצים באזור. לפי אתר "אל-ערביה", יעד התקיפה היה משלוח נשק איראני, ודווח כי בתקיפה נפצע חייל צבא סוריה ונגרם נזק לרכוש.

אתר החדשות הסורי המזוהה עם האופוזיציה הסורית, "עין א-שאם", טוען כי התקיפה המיוחסת לישראל באזור דמשק כוונה נגד עמדות של צבא סוריה באל-כיסווה, שבפאתיה הדרום-מערביים של הבירה דמשק.

תקיפה בסוריה (ארכיון)
תקיפה בסוריה (ארכיון) | צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בדמשק התרחשה לפני כשבועיים, כאשר היעד היה מהנדס בכיר של פרויקט משמעותי שפעל בסוריה. על פי הערכות, המודיעין הישראלי עקב אחר המהנדס וניצל שעת כושר לחסל אותו מהאוויר בעת שישן.

לפי דיווחים סוריים, לפחות ארבעה חיילים סורים נהרגו בתקיפה לפני כשבועיים, ארבעה נוספים נפצעו - ונגרם נזק. אתר חדשות סורי המזוהה עם האופוזיציה במדינה דיווח כי התקיפה המיוחסת לישראל כוונה נגד עמדות של צבא סוריה והמיליציות האיראניות באזור דמשק.

לפי מקורות שצוטטו בדיווח, ארבעה טילים ישראליים נורו ממטוסי קרב לאזור שמצפון לדמשק, שבו נמצאים מחסני תחמושת השייכים למשטר הסורי, שבהם עושות שימוש גם המיליציות האיראניות. עדי ראייה אמרו כי באזור פרצה שריפה וכוחות הצלה רבים הוזעקו למקום.