משפחות שכולות לגלנט: "דורשים שלא תשלח את האיגרת ליום הזיכרון"

כ-200 משפחות שכולות, שמתנגדות למהפכה המשפטית, חתמו על המכתב וכתבו: "השנה נבטיח לאהובינו להמשיך את מורשתם ולהיות להם לקול. לכן החלטנו לוותר על האיגרת והשי מהמדינה ששינתה את פניה"

זמן צפייה: 01:34

כ-200 משפות שכולות פנו במכתב לשר הביטחון יאב גלנט ודרשו: "לא לשלוח לנו את האיגרת לקראת יום הזיכרון" - כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13. המשפחות החליטו לוותר על האיגרת ועל השי שמשרד הביטחון שולח בכל שנה בשל מהלכי חקיקת המהפכה המשפטית בכנסת.

המשפחות השכולות, שמתנגדות למהפהכה המשפטית, כתבו במכתב לשר הביטחון: "אנו, אלמנות ומשפחות שכולות, דורשות ממך לא לשלוח אלינו את האיגרת בחתימתך ואת השי שמשרד הביטחון שולח לנו כל שנה לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל".

גלנט והרמטכ''ל בסיור בצפון
גלנט והרמטכ''ל בסיור בצפון | צילום: אלעד מלכה, משרד הביטחון

"ביום הזיכרון נעלה לבתי הקברות כדי להתייחד ולזכור את אהובינו", נכתב עוד. "השנה גם נבטיח להם להמשיך את מורשתם ולהיות להם לקול. לכן החלטנו לוותר על האיגרת והשי מהמדינה ששינתה את פניה, ושעליה שילמנו גם אנו את המחיר היקר מכל".

Whatsapp Image 2023 03 22 At 2
מכתב המשפחות השכולות לשר גלנט | צילום: חדשות 13

במקביל, ישנה התארגנות של מאות משפחות שכולות אחרות, שמתנגדות למהפכה המשפטית וקראו לנציגי הממשלה שלא להגיע לבתי העלמין. בני המשפחות נימקו כי הם "לא רוצים את דברי התעמולה שלכם שם".