צבא ארה"ב: "הטבענו 3 סירות של החות'ים שתקפו ספינה בים סוף"

פיקוד המרכז בצבא האמריקני הודיע כי 4 סירות ניסו להשתלט על ספינה ששטה מול חופי תימן. מסוקים שהוזעקו למקום תקפו את הסירות והרגו את חברי הצוות שעליהן, אך אחד הסירות הצליחה לחמוק. מוקדם יותר הודיעה ארה"ב כי יירטה שני טילים ששוגרו לעבר ספינה בבעלות דנית בים סוף

ספינה שהותקפה על ידי החות'ים בים האדום
ספינה שהותקפה על ידי החות'ים בים האדום (דצמבר) | צילום: רויטרס

פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקום) הודיע היום (ראשון) כי מסוקים אמריקנים נענו לקריאת מצוקה של ספינה ששטה בים סוף מול חופי תימן - והטביעו שלוש מתוך ארבע סירות של החות'ים שניסו להשתלט עליה. בהודעת הצבא האמריקני הודיעו כי הם רואים באיראן אחראית למתקפה.

"הספינות, שיצאו מאזור בשליטה חות'ית בתימן, ביצעו ירי מנשק קל לעבר הספינה והתקרבו למרחק של 20 מטרים ממנה - תוך שהם מנסים לעלות עליה", נמסר בהודעה האמריקנית. עוד סיפרו על הקרב שהתפתח בלב ים: "מסוקים אמריקנים הגיבו לקריאת המצוקה של הספינה, ולאחר חילופי קריאות אנשי הסירות פתחו באש לעבר המסוקים - שהחזירו אש כחלק מהגנה עצמית, הטביעו שלוש מתוך ארבע הסירות והרגו את אנשי הצוות שהיו עליהן".

מוקדם יותר, צבא ארצות הברית הודיע כי יירט שני טילים ששוגרו מאזור בשליטת החות'ים לעבר ספינה בבעלות דנית ששטה תחת דגל סינגפור בים האדום. הספינה נפגעה אך לא דווח על נפגעים. בתוך כך, שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון קיים שיחה עם מקבילו האיראני, חוסיין אמיר-עבדולאהיאן, ואמר לו כי באחריות איראן למנוע מתקפות חות'יות בים סוף.

חרבות ברזל איראן תימןספינת המשא "גלקסי לידר
ספינת המשא "גלקסי לידר | צילום: רויטרס

לנוכח תקיפות החות'ים, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הודיע באמצע החודש על הקמת כוח צבאי רב-לאומי שיפעל בים האדום. אוסטין אמר את הדברים בהצהרה בבחריין, לשם המשיך מביקורו בישראל, ועדכן כי המדינות החברות בקואליציה החדשה, שתערוך סיורים בדרום הים האדום ובמפרץ עדן, יהיו בחריין, ומדינות מערביות נוספות, בהן בריטניה, צרפת, קנדה ועוד. לאחר מכן שר ההגנה של גרמניה בוריס פיסטוריוס אמר כי בברלין שוקלים להצטרף לכוח הרב-לאומי.

לפני כשבוע ארצות הברית הגבירה את הטון בסוגיית התקיפות הימיות בים האדום והאשימה בפומבי את איראן במעורבות בהתקפותיהם של החות'ים. בהצהרת הבית הלבן נמסר כי "מדינת הדת של טהראן סיפקה לחות'ים מל"טים וטילים, וכן מודיעין טקטי שסייע בהתקפותיהם על הספינות".