חוסר התיאום בנוגע לאיראן - וחיסול נסראללה: תסכול גובר בארה"ב

על רקע ההיערכות לתקיפה הצפויה ברפובליקה האסלאמית, ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח על זעם בוושינגטון בעקבות סירובה של ישראל לשתף בפרטי תכניותיה. עוד דווח על השיחה שקיים גלנט עם האמריקנים בעקבות חיסול נסראללה - וההלם של מזכיר ההגנה

זמן צפייה: 00:32

מתיחות בין וושינגטון לירושלים - בשיאה של המלחמה: בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" דווח היום (רביעי) על תסכול גובר בבית הלבן מכך שישראל מסרבת לשתף את ממשל ביידן בפרטים אודות תקיפת התגמול הצפויה שלה נגד איראן, בעקבות מתקפת הטילים הבליסטיים שבוצעה בשבוע שעבר.

בעת הזו מפעיל הממשל לחץ על ישראל כדי שלא תתקוף מתקני גרעין איראניים במסגרת תגובתה, וזאת בשל החשש להסלמה נוספת שתוביל למלחמה כוללת במזרח התיכון. לאחר שהופתעו ממהלכים שצה"ל ביצע לאחרונה ברצועת עזה ובלבנון, גורמים בממשל האמריקני קיוו לקבל מידע נוסף בנוגע לצעדיה הבאים של ישראל במהלך ביקורו של שר הביטחון יואב גלנט בוושינגטון, שתוכנן להיערך היום.

אלא שאמש, הזעם בממשל גבר עוד יותר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו מנע את נסיעתו של גלנט, והבהיר כי הטיסה תתאפשר רק לאחר שישוחח בעצמו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - ולאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני יאשר את אופי התגובה נגד איראן.

יואב גלנט ולויד אוסטין
השר יואב גלנט ומזכיר ההגנה לויד אוסטין | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"סליחה, מה אמרת?": השיחה של אוסטין וגלנט לאחר חיסול נסראללה

על פי מקורות אמריקנים שצוטטו ב"וול סטריט ג'ורנל", מזכיר ההגנה של ארצות הברית, הגנרל לויד אוסטין, היה המום כאשר גלנט בישר לו בשיחת טלפון על התקיפה הישראלית שבוצעה ברובע הדאחייה בביירות, במסגרתה חוסל מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

"סליחה מה אמרת?", תהה אוסטין במהלך שיחתו עם גלנט בנוגע לחיסול הדרמטי. בשיחה שנייה שקיומו באותו היום, מזכיר ההגנה שאל את שר הביטחון האם ישראל מוכנה לעמוד לבדה ולהגן על עצמה ללא סיוע, מאחר שלא נמסרה לוושינגטון הודעה מקדימה.

גורם ביטחוני אמריקני הבהיר כי אוסטין הביע תסכול מכיוון שלארצות הברית לא היה מספיק זמן כדי לפרוס את כוחותיה באופן שיאפשר לספק הגנה יעילה לישראל או לחיילים אמריקנים במזרח התיכון, במידת הצורך.

זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות | צילום: רויטרס

חרף חוסר התיאום בנוגע לחיסול נסראללה, בארצות הברית עדיין מקווים כי ישראל תשתף את הממשל בפרטי התוכנית הנרקמת לתקיפה באיראן, שעלולה להוביל בהמשך למעורבות משמעותית יותר של הצבא האמריקני במזרח התיכון.