גלנט חשף: "סיכלנו יותר מ-50 ניסיונות פיגוע של איראן"

שר הביטחון, שמבקר באזרבייג'ן, אמר כי ניסיונות הפיגוע הגיעו בהנחיית המנהיג העליון של איראן, שמובילה "קמפיין טרור חובק עולם, בהיקף חסר תקדים, הממוקד בישראלים וביהודים ברחבי העולם". לפי גלנט, "חלקם הגדול כבר הגיעו לרמת בשלות גבוהה וסוכלו ברגע האחרון"

זמן צפייה: 02:06

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (חמישי) בביקורו באזרבייג'ן כי "בהנחיית המנהיג העליון, בשנים האחרונות איראן מובילה קמפיין טרור חובק עולם, בעל היקף חסר תקדים, הממוקד בישראלים וביהודים ברחבי העולם. מדובר בלמעלה מ-50 ניסיונות פיגוע בשנים האחרונות, חלקם הגדול כבר הגיעו לרמת בשלות גבוהה וסוכלו ברגע האחרון. בזכות מערכת הביטחון שלנו, בזכות שיתוף פעולה הדוק עם מדינות רבות, ובזכות ההבנה כי איראן היא איום עולמי - הכשלנו ניסיונות אלו והצלנו חיי אדם".

לדברי גלנט, "איראן ניצבת במרכז סדר העדיפויות של מערכת הביטחון. בתקציב הרב-שנתי שעליו חתמנו לאחרונה הוקצו מיליארדים להתמודדות עם מעגל שלישי, כדי להיערך לכל דרך שבה נמנע מאיראן נשק גרעיני צבאי".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

על הפעולה בג'נין אמר: "זיהינו עליה באיכות ובהיקף אמצעי הלחימה, זאת בעקבות מימון, הפצת ידע ושיטות לחימה של אירא  כדי להפריע ליכולת השליטה של ישראל בשטח. הוכחנו כי בכל מקום שבו יהיה טרור - נפעל בצורה התקפית ויוזמת". הוא הוסיף: "בפעולתנו בג׳נין שינינו פאזה ופעלנו בריכוז מאמץ כדי להתמודד מול תשתיות הטרור והנשק הזמין באזור. כעת יש לרשות הפלסטינית הזדמנות לעשות מה שמצופה ממנה. עם זאת - בכל מקום שבו נצטרך לפעול, לא נהסס".

עוד אמר שר הביטחון: "האיראנים לא נטשו את הרעיון של ביסוס יכולת צבאית טרוריסטית בסוריה. בראייה של עשור לאחור, הפעילות שלנו למניעת העברת אמצעי לחימה ונשק מפר איזון מצליחה. איראן לא מצליחה ב'חזון סולימאני', נמשיך לפעול ככל שנדרש להרתיע את איראן וחיזבאללה ולסדוק את המשוואות".

"המאבק הזה איננו פוסק", סיכם גלנט. "זה מאבק אחד בדרך לדבר הרבה יותר חשוב - והוא מניעת נשק גרעיני בידי הידיים הלא אחראיות והמסוכנות של איראן".