4 חודשים אחרי שחולצה מהשבי: אורי מגידיש חוזרת לצבא

מגידיש, ששהתה בשבי 23 יום לאחר שנחטפה ממוצב נחל עוז, שבו שירתה כתצפיתנית, שבה היום לשירות באגף המודיעין. מצה"ל נמסר: "ההחלטה על חזרתה לשירות נבעה מרצונה האישי ותחושת השליחות שלה לשרת את המדינה"

אורי מגידיש, חטופה, רצועת עזה, צה"ל, תצפיתנית
אורי מגידיש, התצפיתנית ששוחררה בידי צה"ל | צילום: חדשות 13

ארבעה חודשים אחרי שחולצה משבי חמאס במבצע הירואי של צה"ל, ימ"מ ושב"כ, רב-טוראי אורי מגידיש תשוב היום (שני) לשירות בצה"ל באגף המודיעין, לאחר שנחטפה ב-7 באוקטובר ממוצב נחל עוז, בו שירתה כתצפיתנית. מצה"ל נמסר כי "ההחלטה על חזרתה לשירות נבעה מרצונה האישי ותחושת השליחות שלה לשרת את המדינה".

שר הביטחון יואב גלנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התרגשתי לשמוע על חזרתה של אורי מגידיש לשירות בצה"ל, ארבעה חודשים לאחר שחולצה משבי החמאס. אורי, מדינה שלמה מצדיעה לך ומחזקת אותך. התנהגותך מייצגת את היכולת המופלאה של מדינת ישראל לצמוח מתוך הקושי, לשוב ולשגשג. גם היום, אני שב ומדגיש את מחוייבותי להשבת כל החטופים המוחזקים בעזה".

חרבות ברזל חטופים הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש עם התצפיתנית אורי מגידיש שחולצה משבי חמאס
הרמטכ"ל עם התצפיתנית אורי מגידיש שחולצה משבי חמאס

נזכיר, כי רב"ט מגידיש שוחררה בקרב על-ידי לוחמי היחידה המבצעית של שב"כ לצד לוחמי ימ"מ, בפעולה לילית עליה פיקדו ראש שב"כ והרמטכ"ל, אשר נוהלה מחמ"ל המבצעים המיוחדים של שב"כ במרכז הארץ. בפעולה נפגעו כמה מחבלי חמאס, ללא נפגעים לכוחות הביטחון. בסך הכל, מגידיש שהתה בשבי 23 ימים.

בשבוע שעבר, בפגישה עם משלחת תורמים מארה"ב, סיפרה מגידיש לראשונה על רגעי האימה ב-7 באוקטובר, מבצע החילוץ ההירואי - ואיך החזיקה מעמד בשבי כנגד כל הסיכויים. "ידעתי שצה"ל יבוא לחלץ אותי. התפללתי כל יום ונאחזתי במשפחה שלי. החברות שלי עדיין שם", היא אמרה.