מטחים בלי הפסקה לצפון, התרעות על חדירת כלי טיס בגליל

מטחים בלי הפסקה לצפון והתרעות על חדירת כלי טיס בגליל. פיקוד העורף החמיר את ההגבלות במפרץ חיפה, אחרי שיגורים של יותר מ-100 רקטות: ממחר אין לימודים בקריות. דגל ישראל הונף במארון א-ראס שבדרום לבנון, מחלקת המדינה האמריקנית: "אם זה אכן קרה - זו פעולה שראויה לגינוי". סמ"ר נועם ישראל עבדו, בן 20 מקדימה-צורן, נפל בצפון הרצועה | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-368 למלחמה: יממה לאחר שישראל כולה ציינה שנה ל-7 באוקטובר והתייחדה עם זכר הנופלים והנרצחים, הדי המלחמה בדרום ובצפון לא שוככים גם היום (שלישי). צה"ל ממשיך לפעול בדרום לבנון עם ארבע אוגדות, דגל ישראל הונף בכפר מארון א-ראס שעליו השתלטו הכוחות. צה"ל חשף כי איתר מנהרה שחדרה כ-10 מטרים לשטח ישראל באזור זרעית - ללא פתח יציאה. בישראל אומרים היום כי קיימת סבירות גבוהה שסגנו של נסראללה חוסל. דיווח: מפקד ביחידת הברחת אמל"ח של חיזבאללה חוסל בתקיפה בדמשק. בכיר חיזבאללה הצהיר: "תומכים בהפסקת אש".

בשטח, בצהריים, תוך דקות - מטח כבד של יותר מ-100 רקטות לעבר חיפה והקריות. למרות הירי המאסיבי, האירוע הסתיים עם כמה פצועים קל ובנזק לרכוש, בעיקר משברי יירוט. פיקוד העורף החמיר את ההגבלות במפרץ חיפה. בחזית מול איראן וההיערכות למתקפה ישראלית, שר הביטחון יואב גלנט אמור היה לצאת הלילה לוושינגטון לביקור בזק ולפגישה עם שר ההגנה אוסטין - אך רה"מ בנימין נתניהו מנע זאת ברגע האחרון והציב תנאים.

הבוקר התיר דובר צה"ל לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנפל בקרבות בצפון רצועת עזה: סמל-ראשון נועם ישראל עבדו, בן 20 מקדימה-צורן, לוחם בגדוד 17 של חטיבת ביסל"ח, שירת כלוחם בגדוד 12 של חטיבת גולני. באותה תקרית נפצע לוחם נוסף באורח קשה, ובקרב בדרום לבנון נפצע לוחם מחטיבת אלכסנדרוני באורח קשה.

[timeline id="6544" name="חרבות ברזל - יום 368 "]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, עלי מוגרבי, רביב דרוקר, מוריה אסרף, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, רועי ינובסקי, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, חן זנדר, נעם גולדברג, סיון אלקלק, לירון שמם, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו