צה"ל נערך לפעולה ברפיח; המטרה - תחילת הפינוי תוך שבוע

פרסום ראשון: לאחר יציאת הכוחות מח'אן יונס, בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח, ומשרד הביטחון ירכוש כ-40 אלף אוהלים לטובת פליטים שיפונו - תוך התמרון. במקביל, ממשיך הניסיון לתאם את הפעולה מול ארצות הברית ומול מצרים

זמן צפייה: 01:59

פרסום ראשון: לאחר היציאה של הכוחות מח'אן יונס, בצה"ל ממשיכה ההיערכות לפעולה העתידית ברפיח, והערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית כי משרד הביטחון מפרסם מכרז לרכישת עשרות אלפי אוהלים לפליטים מרפיח. צפויים להירכש כ-40 אלף אוהלים, שכל אחד מהם מתאים ל-12 עזתים. האוהלים יימסרו לארגונים בינלאומיים, כדי להקים עיר אוהלים ענקית שאליה יגיע פליטים מרפיח לכיוון צפון. המטרה של צה"ל היא להתחילת לתמרן ברפיח בתוך כשבוע, תוך פינוי התושבים.

צה"ל מתכונן לפעולה של יותר מאוגדה אחת ברפיח, אך היא תצא לדרך רק בעוד מספר שבועות, כשבטווח ישנם כמה אירועים משמעותיים. קודם כל, הניסיון המתמשך להגיע לעסקת חטופים. בנוסף, ובמקביל, ניסיונות תיאום של הפעולה ברפיח מול ארה"ב ומול מצרים, יחד עם פינוי של כמיליון עזתים מהאזור.

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

היום אמר שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בפיקוד דרום כי "יציאת הכוחות מח'אן יונס בוצעה לאחר שחמאס חדל מלתפקד כארגון צבאי בעיר, הכוחות יצאו עבור היערכות לביצוע המשימה ברפיח". בהערכת המצב הוצגו לשר עיקרי הפעילות המבצעית בח'אן יונס ובאזור בית החולים שיפא, וכן ההיערכות המבצעית לפירוק חטיבת רפיח.

קודם לכן, שר הביטחון הגיע לסיור בחמ"ל שהוקם לתיאום המבצעי עם הארגונים הבינלאומיים, יחד עם שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו. השניים קיבלו סקירה מנציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים וצפו בפעולות המתבצעות. שר הביטחון אמר בסיום הערכת המצב: "אנחנו נגיע למצב שחמאס לא שולט ברצועת עזה ושהוא לא מתפקד כמסגרת צבאית שמהווה סיכון על אזרחי מדינת ישראל".