הרמטכ"ל על גיוס חרדים: "הייתי שמח לעוד חטיבות בח'אן יונס"

פרסום ראשון: בדיון קבינט שהתכנס לפני כמה שבועות תהו חלק מהשרים "איך אפשר לדבר על ניצחון מוחלט - ובמקביל לדלל כוחות". הרמטכ"ל הלוי השיב להם: "נצטרך לקרוא לאנשי המילואים קדימה ונידרש לקחת את זה בחשבון. אני מנהל את זה באופן אחראי ושקול"

זמן צפייה: 01:13

פרסום ראשון: בדיון קבינט שהתכנס לפני כמה שבועות בעניין חוק הגיוס, תהו חלק מהשרים "איך אפשר לדבר על ניצחון מוחלט - ובמקביל לדלל כוחות". כמו כן, הם דנו בשאלה מדוע צה"ל מוציא כוחות מאזורי הלחימה. במהדורת השבת פורסמו הערב (שבת) ציטוטים מאותו דיון.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר לשרים: "כל החלטה על סד"כ מחייבת לקחת בחשבון התפתחויות בכל הזירות, בוודאי בזירה הצפונית". הוא הוסיף: "הייתי שמח אם היו לי בח'אן יונס עוד שתיים או שלוש חטיבות, אבל אין לי. נצטרך לקרוא לאנשי המילואים קדימה ונידרש לקחת את זה בחשבון. אני מנהל את זה באופן אחראי ושקול".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בבית החולים שיפא
הרמטכ"ל הרצי הלוי בבית החולים שיפא | צילום: דובר צה"ל

אתמול הגיע הרמטכ"ל לבית החולים שיפא ברצועת עזה, שבו עדיין פועלים כוחות צה"ל למעצר מחבלים. הוא קיים שם הערכת עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד שייטת 13, אלוף-משנה א' ומפקדים נוספים. הלוי אמר: "המבצע השיג את המטרה - כמות גדולה של מחבלים עצורים ובכירים הרוגים".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בבית החולים שיפא
הרמטכ"ל הרצי הלוי בבית החולים שיפא | צילום: דובר צה"ל

"ההישגים הם הישגים מאוד גבוהים", אמר הלוי בשיפא, "יש כאן מימוש של רעיון תחבולני מאוד מרשים, המסר חשוב מאוד - בית חולים הוא לא מקום בטוח. אנחנו עושים הכול כדי לא לפגוע בחולים, לא לפגוע בצוותים הרפואיים. אגב, זה שאין איש צוות רפואי אחד שנפגע או חולים שנפגעו ויש הרבה מאוד מחבלים שנהרגו או נשבו - זו רמת לחימה מאוד מאוד גבוהה. את המבצע הזה ממשיכים לעשות ביסודיות עד שמודיעים שסיימנו".