נסראללה עונה להצהרות נתניהו: "תקף מטע בננות - לא תשתיות"

מזכ"ל חיזבאללה נאם בביירות והתייחס להצהרותיו של רה"מ על התקיפות בדרום לבנון ואמר: "השקר הכי גדול הוא שישראל תקפה תשתיות של חיזבאללה וחמאס". גורם מדיני ישראלי בכיר: "עוד פייק ניוז מהבונקר"

זמן צפייה: 01:59

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (שישי) בביירות והתייחס להצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על התקיפות בדרום לבנון ואמר: "השקר הכי גדול שנתניהו אמר הוא שישראל תקפה תשתיות של חיזבאללה וחמאס בדרום לבנון - זה שקר ברור. אמצעי התקשורת ביקרו באיזורים שהותקפו ומדובר במקומות פתוחים ואין שם תשתיות של חזיבאללה או חמאס. לא הותקפה שום תשתית בלבנון, הותקף מטע של בננות".

"נתניהו שיקר לכולם וכולם בישראל יודעים שלא הייתה תקיפה כזו בדרום לבנון", הוסיף נסראללה. "נתניהו שיקר שאמר שממשלת לפיד חתמה על הסכם מול חיזבאללה, אלא זה היה מול מדינת לבנון. על ישראל לדעת שאיומיו נגד לבנון ונגד חיזבאללה לא תשפיע עלינו, אלא תגרום לנו להיות יותר נחושים לגבי מה שהשגנו בעקבות מאזן ההרתעה".

מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה
מזכ''ל חיזבאללה חסן נסראללה | צילום: רויטרס

"מה שקרה בדרום לבנון (שיגור הרקטות לישראל בפסח) - השתיקה של חיזבאללה היא חלק מניהול המערכה נגד האויב. על האויב לפחד ולהיות מודאג. זהו מאזן ההרתעה מאז 2006", אמר נסראללה.

עוד התייחס מזכ"ל חיזבאללה לתקיפות שמיוחסות לישראל בסוריה. "ישראל טועה שהיא חושבת שהיא יכולה להפציץ בסוריה כי סוריה לא תגיב כי היא עסוקה בחזית פנימית. זה יכול להשתנות בכל רגע".

בישראל מיהרו להגיב על דבריו של מזכ"ל הארגון, וגורם מדיני בכיר אמר: "עוד פייק ניוז מהבונקר של נסראללה".

Whatsapp Image 2023 04 07 At 1
הנזק מתקיפת חיל האוויר בדרום לבנון | צילום: רויטרס

במקביל, מתיחות ביטחונית מורגשת היום החל משעות הבוקר המוקדמות, כש-2,300 לוחמי מג"ב פועלים בכלל הגזרות ברחבי הארץ, כחלק מהיערכות ליום השישי האחרון של צום חודש רמדאן, ול"יום ירושלים האיראני" שחלים יחדיו. בתוך כך, אתרים של בנקים שונים הותקפו במתקפת סייבר. בסרטון שפרסמו ברשתות החברתיות קבוצת האקרים בשם "אנונימוס סודן", הם טוענים כי פרצו לאתרי הבנקים דיסקונט, לאומי, מזרחי טפחות ובנק ירושלים. בהמשך נפלו אתרי הבנקים אוצר החייל והבינלאומי, וקבוצת ההאקרים הודיעה כי מדובר בפעולה שלה.