20 שנה לחטיפת גלעד שליט: ארכיון צה"ל חושף את יומני המבצעים
ב-25 ביוני 2006 נחטף גלעד שליט לרצועת עזה על ידי מחבלי חמאס. כעת, 20 שנה לאחר מכן, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון חושף את היומנים, שמציגים כיצד צה"ל התנהל ברגעים הראשונים, מכניסת המחבלים עד לרגע שבו נכתבים המילים "שם החטוף: גלעד שליט"

20 לאחר שנחטף גלעד שליט על ידי חוליית מחבלים שחדרה מרצועת עזה דרך מנהרה, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון חשף לראשונה הבוקר (חמישי) את יומני המבצעים מיום החטיפה. התיעוד הנדיר שנחשף לראשונה מציג בכתב יד את הרגעים שבהם מתגבשת ההבנה כי חייל צה"ל נחטף, רגעי חוסר הוודאות והמאמץ המבצעי שהתנהל בזמן אמת כדי להבין את שהתרחש ולנסות לאתרו.
על פי היומנים שפורסמו, בשעה 05:13 מופיע הדיווח הראשון ביומן המבצעים על שמיעת פיצוצים רבים במרחב כרם שלום. על פי אותו דיווח, הניחו כי מדובר בנפילות. דקה לאחר מכן כבר מופיע ביומן המבצעים צמד המילים - "יש נפגעים".
לאחר מכן מופיעים דיווחים רבים על הקפצת כוחות וזיהוי של מחבלים שחדרו לאזור. קצת יותר משעה לאחר תחילת האירוע, בשעה 06:40, מופיע הדיווח הראשון, לפיו "חסר חייל בטנק". ארבע דקות לאחר מכן - נרשם שם הקוד "חניבעל".


בשעה 07:12 מתקבל הדיווח על מציאת שכפ"ץ וקסדה על הגדר. בשעה 08:00 מזוהה החייל באופן רשמי ונכתב: "שם החייל החטוף: גלעד שליט". בשעה 09:52 נכתב: "בתוך השטח יש זיהוי של עקבות גם של המחבלים וגם של החייל שנחטף".
בשעה 13:38 נכתב ביומנים כי "השכפ"צ של החייל החטוף נמצא אצל קצין הגששים ונמצאו עליו סימני דם ורסיסים". זמן קצר לאחר מכן דווח כי גלעד שליט בחיים, אך מקום הימצאו אינו ידוע: "יכול להיות שהוא לא באזור שלנו - הפיגוע הוא של חמאס".

עוד נכתב ביומנים: "יכול להיות שזה יתפתח להסלמה רבתית בעקבות החטוף. אולי יכנסו פנימה (קפיצה לרוחק) יש אפשרות שהחטוף כבר לא בג' שלנו והוא יותר צפונה". מאוחר יותר דווח על הערכות למיקום פיר המנהרה ממנה חדרו המחבלים.
בשעה 17:38 דווח כי "מסתובבת שמועה שהחייל החטוף הועבר דרך מנהרה למצרים כדי לשמור עליו בצורה טובה יותר ולהתמקח על החזרתו. מהימנות המידע אינה ברורה".

גלעד שליט נולד ב-28 באוגוסט, 1986 וב-25 ביוני 2006 נחטף על ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה. שליט הוחזק בשבי ברצועה במשך כחמש שנים וארבעה חודשים, 1941 ימים בסך הכל, ושוחרר במסגרת בין ישראל לחמאס ב-18 באוקטובר 2011.


