מודיעין ונס ציונה בראש - תל אביב מאחור: נתוני הגיוס לצה"ל

צה"ל פרסם את נתוני כמות המתגייסים בקרב ילידי שנתון 2001, ערים במעמד סוציו-אקונומי גבוה מובילות את רשימות המתגייסים ובתל אביב אחוזי הגיוס גבוהים מהממוצע - אך לא לקרבי. בקרב הערים הגדולות, ירושלים מובילה במיצוי לתפקידי לחימה עם 58.8% מהמתגייסים שמגיעים לקרבי

לוחמי צה"ל. ארכיון
לוחמי צה"ל. ארכיון | צילום: דובר צה"ל

כמדי שנה, צה"ל חשף היום (ראשון) את נתוני "ליגת הערים", המשקללים את כמות המתגייסים לצה"ל בקרב ילידי שנת 2001. בדומה לשנים קודמות, ערים כמו מודיעין-מכבים רעות, נס ציונה, וגבעת שמואל מככבות בצמרת הטבלאות. בצה"ל מציינים כי הדבר מוכיח שבערים במצב סוציו-אקונומי גבוה, שיעור הגיוס גבוה גם כן.

במקום הראשון בדירוג המשוקלל של 23 הערים הגדולות בקרב הגברים נמצאת כמידי שנה מודיעין עם 90.9% גיוס, ומייד אחריה רעננה עם 80.7% וכפר סבא עם 82.4%. גם בגיוס הנשים נמצאת מודיעין במקום הראשון, כאשר למקום השני והשלישי התברגו הרצליה ורמת גן בהתאמה.

אחוז גיוס בערים הגדולות
אחוז גיוס בערים הגדולות | צילום: דובר צה''ל

תל אביב, לעומת זאת, מתברגת במקום ה-13, כאשר בצה"ל מדגישים כי אחוז הגיוס בתל-אביב אמנם גבוה מהממוצע הארצי, וכך גם שיעור היוצאים לקצונה, אך דווקא במדד הלחימה נמצא כי רק 45% מהמתגייסים מתל אביב משתבצים בתפקידי לחימה, נמוך מהממוצע הארצי העומד על 51.4%.

בשיקלול הערים הבינוניות בקרב גברים נמצאת נס ציונה בראש, ומייד אחריה קרית אונו והוד השרון. גם בגיוס נשים מובילה נס ציונה, ובמקום השני והשלישי הוד השרון ורמת השרון בהתאמה. גבעת שמואל היא העיר הקטנה שנמצאת במקום הגבוה ביותר בשיקלול בקרב גברים ומייד אחריה יהוד וכפר יונה. בקרב נשים דווקא קרית אונו במקום הראשון, ואחריה כפר יונה ויקנעם עילית.

גיוס בערים בינוניות
גיוס בערים בינוניות | צילום: דובר צה''ל

במדד הלחימה בקרב גברים נמצאת ירושלים במקום הראשון, עם 58.8% מיצוי ללחימה, ואחריה בית שמש ומודיעין. בשיעור הקצונה מובילה דווקא מודיעין עם 13.4% יציאה לקצונה בקרב גברים, ו-14.5% בקרב נשים.
מועצה אזורית חבל יבנה היא המובילה במדד המועצות האזוריות בקרב גברים, ומייד אחריה מועצה אזורית יואב ומועצה אזורית לב השרון. בגיוס הנשים מובילה דווקא מועצה אזורית הגליל העליון. שוהם היא המועצה המקומית המובילה בקרב גברים, ובקרב נשים זוהי תל-מונד.

אחוז גיוס לתפקידים קרביים
אחוז גיוס לתפקידים קרביים | צילום: דובר צה''ל

בשקלול גיוס גברים בקרב בתי הספר, ישיבת סוסיא מהיישוב סוסיה מובילה עם 91.7% מתגייסים, אחריה קבוצת יבנה ובית הספר אמירים מכפר ורדים. בקרב גיוס נשים מוביל בית הספר מקיץ העמק המערבי מיפעת, ולאחר מכן בית חינוך ע"ש רבין מתל מונד ומקי, הר וגיא מדפנה.

אחוז מתגייסים בקרב בתי הספר
אחוז מתגייסים בקרב בתי הספר | צילום: דובר צה''ל