צה"ל כיתר בית מבוקש בשכם: מחבל הסגיר את עצמו ואחר נהרג

במהלך פעילות צה"ל ללכידת מבוקש מכנופיית "גוב האריות" התפתחו חילופי אש, מחבל אחד נהרג ושניים נוספים נפצעו, חייל צה"ל נפצע קל וטופל במקום. לבסוף המחבל הסגיר את עצמו לאחר שנגמרה לו התחמושתת. אתמול: ניסיון פיגוע דריסה בעופרה; שתי נשים נכנסו בטעות לשוק בשכם וחולצו ע"י הרש"פ בשיתוף כוחות הביטחון הישראליים

זמן צפייה: 03:13

יום כיפור מתוח בשכם: מחבל אחד נהרג ואחר נתפס היום (רביעי) במהלך פעילות צה"ל בשומרון, חייל אחד נפצע קל באירוע. אתמול נפצע שוטר באורח קל ברגלו כתוצאה מירי, במהלך ניסיון פיגוע דריסה בצומת עופרה כאשר רכב פלסטיני האיץ לעבר השוטר. כוח שהיה במקום פתח באש לעבר הרכב הפלסטיני, שנתפס בהמשך הדרך. כמו כן, אתמול חולצו שתי נשים משכם לאחר שנכנסו בטעות לשוק ונלקחו על ידי חמושים. הנשים הועברו לידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ושוחררו לשטח ישראל בשיתוף עם צה"ל. בחברון: 3 יהודים ו-8 תיירים שנכנסו לחברון הוצאו על ידי מנגנוני הביטחון.

היום, במהלך פעילות צה"ל ללכידת מבוקשים בכפר דיר אל-חטב שבשומרון, סגרו הכוחות על בית מחבל מבוקש מכנופיית "גוב האריות", אותה כנופייה שלקחה אחריות על פיגוע הירי ביום ראשון האחרון בו נפצע קל חייל צה"ל. המחבל סלמאן עמראן חשוד במעורבות בביצוע פיגוע הירי לעבר אוטובוס ומונית ישראליים סמוך לשכם מוקדם יותר באותו היום.

המחבל שנהרג עלאא ז'רל
המחבל שנהרג עלאא ז'רל

במהלך המבצע ללכידת המחבל התפתחו חילופי אש, במהלכן נהרג אחד המחבלים ונפצעו שניים נוספים, אחד מהם הוא אחיו של המבוקש. לבסוף, המבוקש יצא מביתו והסגיר את עצמו, לאחר שנגמרה לו התחמושת. בנוסף, במהלך חילופי האש נפצע חייל צה"ל באורח קל כתוצאה מרסיס ברגל וטופל במקום. לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל ההרוג הוא עלאא נאצר אחמד ז'רל, בן 21.

נשים נכנסו בטעות לשוק בשכם, חולצו ע''י הפלסטינים
נשים נכנסו בטעות לשוק בשכם, חולצו ע''י הפלסטינים

אתמול אירעו שני אירועים ביטחוניים בשומרון, כאשר לקראת השעה 16:00 בצהריים התקבל דיווח ערבי על חטיפת שתי יהודיות. הנשים הגיעו בטעות לשוק בשכם, משם נלקחו על ידי חמושים. לאחר זמן קצר שוחררו הנשים על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, בשיתוף פעולה עם צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר: "מספר אזרחים ישראלים נכנסו לעיר שכם ויצאו בליווי מנגנוני הביטחון הפלסטינים בתיאום עם כוחות הביטחון באזור. האזרחים יועברו לתשאול במשטרת ישראל. נדגיש כי הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לישראלים".

גם על האירוע הזה לקחו אחריות כנופיית "גוב האריות", כאשר פירסמו הודעה באינסטגרם בה כתבו כי לא נגעו בנשים ולא פגעו בהן מתוך האמונה שלהם, כך נכתב בהודעה.

הרכב הפלסטיני שנורה ליד עופרה
הרכב הפלסטיני שנורה ליד עופרה

לאחר מכן לקראת השעה 17:00 דווח על ניסיון פיגוע דריסה סמוך לצומת עופרה, כאשר רכב פלסטיני האיץ לעבר שוטר, פגע בו ונמלט מהמקום. השוטר נפצע מירי ברגלו, מהמשטרה נמסר כי מקור הירי בבדיקה. מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "אל חדר הטראומה בהדסה הר הצופים פונה שוטר שנפגע בפיגוע בעופרה, בן 42, מצבו קל עד בינוני עם פגיעת ירי ברגל. הוא נמצא בהכרה מלאה וכרגע עובר בדיקות נוספות"