פיגוע ירי בדרום הר חברון: אישה נרצחה, גבר נפצע קשה

אש נפתחה מרכב חולף לעבר מכונית ישראלית בצומת הכבשים שעל כביש 60. בת שבע נגרי (40), גננת מהיישוב בית חגי ואם לשלוש בנות - נרצחה. ברכב שהתה גם בתה, בת 12, שלא נפגעה. גבר בן 39 נפצע קשה. מצוד אחר המחבלים, "כתר נושם" על כפרים באזור. גלנט יקיים הערכת מצב

זמן צפייה: 06:05

פיגוע נוסף - תוך יומיים: בת שבע ניגרי, גננת תושבת בית חגי ואם לשלוש בנות בת 40, נרצחה הבוקר (שני) בפיגוע ירי בכביש 60, סמוך לצומת הכבשים שבדרום הר חברון. בפיגוע נפצע גבר בן 39 ומצבו מוגדר קשה. ברכב שהתה אחת מבנותיה של ניגרי, בת 12, שלא נפגעה. בעקבות הפיגוע, צה"ל הטיל "כתר נושם" על כפרים פלסטיניים באזור ופרס מחסומים כחלק מהמצוד אחר המחבלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקר בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, עודכן בפרטי הפיגוע. בבית החולים סורוקה עדכנו סמוך ל-12:00 כי מצבו של הפצוע יוצב והוא הועבר לחדר ניתוח. שר הביטחון יואב גלנט צפוי לקיים הערכת מצב בגזרת האירוע עם בכירי מערכת הביטחון.

בת שבע ניגרי גדלה באפרת. ראש המועצה עודד רביבי אמר: "ליבנו יחד עם המשפחה. אין מילים שיכולות להביע כמה גדול הכאב וכמה תחסר לילדים שכבר ציפו לראות שוב את הגננת שאהבו כל כך. יחד עם עובדי המועצה כולם, אנו פועלים כדי ללוות את המשפחה ולהיערך פדגוגית כדי ללוות את הילדים".

בת שבע ניגרי, תושבת בית חגי שנרצחה בפיגוע
בת שבע ניגרי, תושבת בית חגי שנרצחה בפיגוע | צילום: לפי סעיף 27א'

חני ברוק, מפקחת גני הילדים באפרת מטעם משרד החינוך, סיפרה כי בת שבע ניגרי הייתה גננת ב"גן ירדן" לילדים בני שלוש באפרת: "הייתה גננת שכולה לב ונתינה, מסורה ומחבקת. היא הייתה בדרך לפגוש חברות ולהכין את הגן לקראת פתיחת השנה". עוד סיפרה ברוק: "בת שבע אהבה את הילדים ברמ"ח אבריה ושס"ה גידיה. בכל פעם שנכנסתי אליה לגן היא קיבלה אותי במאור פנים, בהכרת הטוב, חיוך שתמיד ליווה אותה. ילדי הגן היו בשבילה הכול. היא תמיד חיבקה ונתנה מה שהיא יכולה לילדים, לצוות, להורים. זו אבידה גדולה לכולנו".

זירת הפיגוע בדרום הר חברון
זירת הפיגוע בדרום הר חברון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א
Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הפראמדיקים של מד"א, נתנאל יאמין אלישיב אמתי וחובש בכיר במד"א, בניה וינברגר, סיפרו: "הגענו מהר למקום וחברנו לכוח רפואי של צה"ל שהתחיל לטפל בנפגעים. ראינו גבר ואישה כבני 40 עם פצעי ירי, הוציאו אותם מחוץ לרכב כשהאישה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי קשים. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, ביצענו פעולות החייאה ולצערנו לאחר מאמצי החייאה נאלצו לקבוע את מותה. הגבר היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצעי ירי בגפיים. העלינו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ ויחד עם כוח רפואה של צה"ל פינינו אותו לבית החולים סורוקה כשמצבו קשה".

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית דרום הר חברון, אמר לחדשות 13: "כשיש אירוע מהסוג הזה זה כישלון שיש לחקור אותו. תוצאה טובה היא לא רק לכידה של המחבלים, אנחנו יודעים שזה יקרה. ציר 60 הוא אחד מצירי האורך המרכזיים של ישראל, לא מדובר במקום זניח. עצם העובדה שניתן לבצע ירי ולברוח מעידה על כישלון. אני מצפה ממערכת הביטחון למנוע את הפיגוע הבא. מי שאחראי על המערכת הביטחונית זה הצבא".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, אמר: "שוב פיגוע מזעזע. אנחנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחתה של ההרוגה ומתפללים לרפואתו של הנהג הפצוע. המחבלים יוצאים בעידוד חינוך ומימון הרשות הפלסטינית לטבוח בנו והממשלה פשוט לא יכולה להמשיך את הקונספציה של הסכמי אוסלו הארורים. אנחנו דורשים מממשלת ישראל ומכוחות צה"ל לשנות מסלול ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לפגוע בתשתיות הטרור וברשות הטרור. התומכים, המסיתים והממנים לא יכולים עוד להמשיך בשגרת חייהם. יש כאן מלחמה ובמלחמה יש לנהוג כמו במלחמה".

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר אחרי הפיגוע: "הפיגוע הוא תגובה טבעית כנגד המלחמה הדתית כנגד המקומות הקדושים שלנו. ההתנגדות תמשיך להגן על מסגד אל אקצא ועל זהותו האסלאמית והערבית ולא נתיר לכיבוש ליישם את תוכניותיו שם".

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
חיילי צה''ל בזירת הפיגוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ביום שבת נרצחו שי-סיילאס ניגרגר (60) ובנו אביעד ניר, תושבי אשדוד, בפיגוע ירי בכפר הפלסטיני חווארה. השניים נורו במכון לשטיפת רכב מטווח קרוב, בידי מחבל שטרם נתפס.

אבי אלחרר, נהג הסעות מאשדוד, פגש את השניים דקות לפני הפיגוע הרצחני, ושחזר: “הייתי שם איתם, דיברתי איתם. הם שאלו אם גם אני מאשדוד - והתפתחה שיחה. דיברנו קצת, ואז האבא אמר שהוא הולך למכון לשטיפת מכוניות". אז, לדבריו, נשמעו יריות: "ישר ברחנו משם. זה מפחיד. כואב לי עליהם". מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעת גינוי לפיגוע: "מגנים באופן נחרץ את הפיגוע שגרם למותם של שני ישראלים, וקוראים לנקיטת צעדים מידיים להפחתת האלימות".