כוננות לקראת יום הכיפורים: מהלילה - סגר על השטחים

לקראת יום הכיפורים שיחול מחר, אגף המבצעים במטכ"ל הודיע שיתגבר כ-26 גדודים, כך שאלפי חיילים ישארו בשטח: "אנחנו פועלים לילות כימים במאמצי הסיכול על מנת למגר את הטרור". בתוך כך, ניסיונות לפיגועי דריסה נגד חיילים ברמאללה ובמעבר רנתיס. גנץ יכריע לגבי סגר על השטחים בסוכות

זמן צפייה: 02:56

לקראת יום הכיפורים שיחל מחר (שלישי) אחר הצהריים, וכשברקע גל פיגועים, המערכת הביטחונית בכוננות שיא על מנת למנוע כל ניסיון לפעילות חבלנית. בשל כך, סגר יוטל על שטחי יהודה ושומרון החל מהלילה בחצות, ולא תותר כניסת פלסטינים לישראל. אגף המבצעים במטכ"ל הודיע שיתגבר כ-26 גדודים לקראת יום הכיפורים, כך שאלפי חיילים ישארו במהלכו בגדה המערבית ובקו התפר.

משימתם העיקרית היא לתגבר את צירי התנועה המרכזיים טרם כניסת החג, ובמהלכו להיכנס אל תוך היישובים ולאבטח אותם. בנוסף, החיילים יתמקדו בחוליית "גוב האריות", שמבצעת פיגועי ירי ומתעדת אותם. מפקד האגף, אלוף עודד בסיוק, אמר: "אנחנו פועלים לילות כימים במאמצי הסיכול על מנת למגר את הטרור. אין ערי מקלט באיו"ש, נגיע לכל מקום שיידרש ונעשה את כל שיידרש ושיהיה נכון לעשותו".

לוחמים בשכם
לוחמים בשכם | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

בתוך כך, צה"ל יצא הלילה למבצע מעצרים ברחבי הגדה, כשעד כה נעצרו כ-16 מבוקשים. האירוע המשמעותי ביותר התרחש במחנה הפליטים ג'ילזון שבאזור רמאללה. כוח של יחידת "אגוז" שנכנס לעצור מבוקש הותקף לפנות בוקר על ידי שלושה פלסטינית שנסעו ברכבם והאיצו לעבר החיילים במטרה לדרוס אותם.

הלוחמים הגיבו במהירות וירו אל עבר הרכב. שני פלסטינים נהרגו ואחד נפצע. בצה"ל אמרו כי סוכל פיגוע דריסה, אך הפלסטיינים טענו כי מדובר בפועלי בנייה תמימים שיצאו לעבוד. במקרה אחר שבאזור מחסום רנתיס, נפגע חייל מג"ב לאחר שנהג פלסטיני האיץ לעברו ופגע בו.

חיילים ברמאללה
חיילים ברמאללה | צילום: רויטרס

האתגרים הביטחוניים מגיעים גם מבית, כשבצה"ל התרעמו על מתנחלים שהפגינו באזור העיר שכם, ניסו לפרוץ אל תוכה, ואף חסמו את הכניסות והיציאות אליה.

מחר צפויה הערכת מצב של שר הביטחון בני גנץ לגבי המצב הביטחוני בשטחים, לאחר שיחזור מביקור בזק באזרבייג'אן. ביום חמישי יחליט השר האם להטיל סגר גם בחג סוכות.