המנהרה שנחשפה בגבול עזה - מנהרה התקפית של חמאס

מחקירת תוואי המנהרה, שחדרה עשרות מטרים לשטח ישראל ונחשפה על ידי המכשול התת קרקעי החדש של צה"ל, עלה כי ארגון הטרור העזתי הוא שאחראי לחפירתה

זמן צפייה: 06:28

המנהרה שנחשפה אתמול (שלישי) בגבול עזה היא מנהרה התקפית של ארגון הטרור חמאס - כך נודע הערב לאחר שנחקר תוואי המנהרה, שכזכור חדרה עשרות מטרים לשטח ישראל.

אתמול, כאמור, הותר לפרסום כי צה"ל חשף מנהרת טרור בגבול רצועת עזה, סמוך לכיסופים. מדובר במנהרה מסועפת בעומק עשרות מטרים שיועדה למלחמה הבאה נגד ישראל, וחצתה עשרות מטרים לשטחה. זו המנהרה הראשונה שנחשפה על ידי המכשול התת קרקעי החדש של צה"ל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר חשיפת המנהרה: צה"ל יירט רקטה ששוגרה לישראל

ישראל הבטיחה 60 מיליון דולר סיוע קטארי לעזה – עד סוף השנה

בזכות המכשול החדש – צה"ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה • תיעוד

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-18492010' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='חשיפת המנהרה - אילוסטרציה' poster='' kid='1_isitopn0' duration='12'']

המנהרה יצאה מחאן יונס ואין לה פתח יציאה בישראל. בימים הקרובים ימשיך צה"ל לפעול בה והיא תנוטרל. שלשום, התקבלה התרעה במכשול, שבעקבותיה צה"ל ביצע חפירות שחשפו את המנהרה. בניית המכשול עצמה טרם נגמרה, והיא צפויה להסתיים בחודש מארס.

"המנהרה לא היוותה סיכון ליישובים בשום שלב", אמר דובר צה"ל. "כל מה שקורה בעזה הוא באחריות חמאס. חפירת המנהרה היא על חשבון תושבי עזה - במקום שיגיע אליהם כסף". עוד הבהיר דו"צ כי חשיפת המנהרה אינה הסיבה לכך שצה"ל לא הגיב על ירי הרקטה בסוף השבוע: "אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב על הרקטה".

צה''ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה
צה''ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה | צילום: דובר צה''ל

אמש, שעות לאחר חשיפת המנהרה, מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה מצפון רצועת עזה לעבר יישובי המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק. מאוחר, צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לירי. דו"צ מסר כי מטוסי ומסוק קרב הפציצו תשתית תת קרקעית של חמאס בדרום הרצועה. על פי דיווחים פלסטיניים, התקיפה אירעה באזור חאן יונס, שממנה גם נחפרה המנהרה.