המנהרה שנחשפה באזור ירושלים: שני פלסטינים נעצרו בחשד לטרור

אחרי שנחשפה בחדשות 13, המשטרה הודיעה כי המנהרה שאותרה בסמוך למעבר א-זעים חשודה כמנהרה שהייתה מיועדת לביצוע עבירות ביטחוניות, וכי פלסטיני מאל-עזריה ותושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייהם נעצרו בחשד לחפירתה וביצוע פעולות טרור

זמן צפייה: 06:09

אחרי שנחשפה בחדשות 13, המשטרה הודיעה הבוקר (רביעי) כי המנהרה שאותרה בסמוך למעבר א-זעים שבאזור ירושלים חשודה כמנהרה שהייתה מיועדת לביצוע עבירות ביטחוניות והכנסת שוהים בלתי-חוקיים, וכי פלסטיני מאל-עזריה ותושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייהם נעצרו בחשד לחפירתה וביצוע פעולות טרור. צפו בתיעוד מתוך המנהרה - בראש הכתבה.

עם קבלת דיווח מהמנהל האזרחי אודות זיהוי המנהרה, הוזעקו שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב עוטף ירושלים למקום והבחינו במנהרה שנחפרה במקום. עם הגעתם, זיהו הכוחות את המנהרה אשר נחפרה מכיוון השטחים לכיוון שטחי ישראל בעומק של כ-25 מטרים. בנוסף, תפסו הכוחות כלי חפירה, בקבוקי מים, כפפות, מסיכות פנים וציוד נוסף.

חוקרי הזיהוי הפלילי של מחוז ש״י החלו בפעולות של איסוף ראיות וממצאים, ובתוך כך העלו החוקרים ממצאים פורנזיים, בין היתר DNA אשר הביאו לחשיפתם של שני החשודים. לפנות בוקר, בפעילות של מפלג המיעוטים בימ"ר ש"י, יחד עם לוחמי מג"ב איו"ש ושוטרי מחוז ירושלים, נעצרו השניים והועברו לחקירה.

מתנועת הביטחוניסטים נמסר בתגובה: "גילוי המנהרה באזור א-זעים שאפשרה מעבר אמל"ח ואנשים ללא כל בידוק ובקרה, הם קריאת השכמה לאיום ההולך ומהווה באוזר קו התפר ובפנים הארץ. על המערכות כולן להתגייס כדי למנוע ממציאות של בוקר השבעה באוקטובר להתנפץ שוב בפנינו".

תא"ל במיל' ארז וינר, יו"ר התנועה, מסר: "כמעט שלוש שנים שאנחנו נלחמים באויב שמעבר לגבולות, עזה לבנון וסוריה, בהצלחות גדולות. כעת משהצלחנו לייצב את בטחון האזרחים במרחבי הגבולות, צריך להביט נכוחה באיום שהולך ומתעצם מאזור קו התפר, איום המתחבר לתופעת הברחות אמצעי הלחימה המטורפות בגבולות והפלטפורמה הפלילית המשתוללת בקרב משפחות הפשע במגזר הערבי. רק לאחרונה התוועדנו ששב"כ מתריע על כמיליון כלי נשק בלתי חוקי, זו לא שאלה של אם יופנה הנשק הזה ולמי אלא מתי".