עם מטענים מאיראן, בשירות חיזבאללה: 4 ישראלים נעצרו

שב"כ חשף כי ארבעה תושבי כפר קאסם ולוד נעצרו בחודש שעבר בחשד שהופעלו על-ידי חיזבאללה והבריחו נשק. בין היתר, הם קיבלו שני מטעני חבלה מתוצרת איראן. ההערכה: המטענים יועדו לחיסולים פליליים. היום הוגשו נגדם כתבי אישום בגין עבירות נשק

זמן צפייה: 01:49

משתפי פעולה של חיזבאללה - בלב ישראל: היום (חמישי) הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל, נעצרו בחודש יולי ארבעה אזרחים ישראלים, תושבי כפר קאסם ולוד, בחשד לקבלת אמל"ח רב ואיכותי. ברשותם אותרו שני מטעני חבלה מתוצרת איראנית ואמצעי לחימה רבים. לפי הערכות, המטענים יועדו לחיסולים פליליים. היום הוגשו נגד הארבעה כתבי אישום בפני בית המשפט המחוזי בלוד באשמת עבירות נשק.

לפי הודעת שב"כ, "בפשיטה על מתחם מגורים בלוד אותרו אזרחים ישראלים נוספים שהתכוונו להשתמש באחד מהמטענים האמורים, למטרות פליליות. מהחקירה בשב"כ עלה כי חיזבאללה פעל לגיוס והפעלה של תשתית מבריחים בישראל לטובת קליטת אמצעי לחימה חריגים והפצתם לגורמים שונים, בהם גורמים פליליים".

החשודים ממכפר קאסם ולוד שנעצרו בתום חקירת שב''כ
החשודים ממכפר קאסם ולוד שנעצרו בתום חקירת שב''כ | צילום: תקשורת שב״כ
Whatsapp Image 2023 08 24 At 1
האמל״ח שנתפס | צילום: תקשורת שב''כ

פרטי העצורים:
1. גלאל חרסא - אזרח ישראלי, תושב כפר קאסם, בן 28.
2. אחמד עיסא - אזרח ישראלי תושב כפר קאסם, בן 30.
3. מוחמד עיסא - אזרח ישראלי תושב כפר קאסם, בן 39.
4. נוח עאסם - אזרח ישראלי, תושב לוד בן 30.

גורם בכיר בשב"כ אמר כי "פרשייה זו ממחישה פעם נוספת את המאמצים של גורמי טרור מחזבאללה ומאיראן לנצל את אזרחי ישראל הערבים לפעילות ביטחונית כנגד המדינה. כמו כן עלה בחקירה כי התפר בין הביטחוני לפלילי הינו דק ביותר".

עוד נמסר: "שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות לאיתור וסיכול של כל כוונה להחדיר אמל"ח מצד איראן וחיזבאללה וינקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל פעילות המסכנת את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה וימצה את הדין עם הגורמים המעורבים. פרשיה זו מביאה לידי ביטוי את העיסוק הגובר של שב״כ בתחום האמל״ח וזליגתו הן לתחום הביטחוני והן הפלילי. השירות ימשיך הרחבת עיסוקו בתחום זה".