אלפים ליוו את אל"מ חממי למנוחות: "מבניה הטובים של הארץ"

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, שנפל במהלך הלחימה בעוטף ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה, הובא למנוחת עולמים בקריית שאול. גלנט: "באתי כדי להבטיח לאסף ולכולנו - צה״ל ישלים את המשימה". מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד: "אני מתחייב שנעשה הכל להחזיר אותך הביתה"

זמן צפייה: 04:03

אלוף-משנה אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה שנפל בקרב בשבעה באוקטובר, הובא היום (שני) למנוחות בבית העלמין בקרית שאול שבתל אביב - על אף שגופתו מוחזקת בעזה לאחר שנחטפה על ידי חמאס. בין האלפים שהגיעו כדי לחלוק לו כבוד אחרון היו גם שר הביטחון יואב גלנט, מפקד אוגדת עזה תת-אלוף אבי רוזנפלד והרמטכ"לים לשעבר אביב כוכבי, גבי אשכנזי והשר גדי איזנקוט. בתום ההספדים ביצע שלמה ארצי את שירו "תתארו לכם" מעל קברו של אל"מ חממי.

"בני היפה שלי, גיבור עז רוח", ספדה אמו של חממי, קלרה, "מי היה מאמין שבמקום לכתוב לך ברכה ליום הולדתך שחל ביום שבת ולהמתין כמו תמיד שתגיע הבית כדי לחגוג עם המשפחה אני עומדת כאן ומספידה אותך.תמיד ברחת מאור הזרקורים אבל היום אם הייתי יכולה לתאר לך קהל עצום שבא לחלוק לך כבוד גדול".

הלוויית אל״מ אסף חממי
הלוויית אל״מ אסף חממי | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
השר גלנט בהלוויה של אל״מ אסף חממי
השר גלנט בהלוויה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

השר גלנט ספד: "אנחנו נפרדים היום מאל"מ חממי ז״ל איש משפחה למופת מפקד נערץ מהטובים והאיכותיים שצמחו בצה״ל בשנים האחרונות. מי שהכיר את אסף ידע, במקום בו הסכנה אורבת שם חממי יימצא. מיד עם היוודע דבר מתקפת הטרור לא היסס לרגע נשק לבנו אלון השאיר אותו בבסיס והיה שם. היה שם בראש לוחמיו, נכון להסתער. קולו המכריז ברשת הקשר: מלחמה. הידבר ברחבי החטיבה. כמה כואב וכמה סמלי שכך הגיע מסע חייו לקיצו".

"בני משפחת חממי היקרים", הוסיף שר הביטחון, "אתם סמל ומופת לתקומת עם ישראל בארצו. שלוש פעמים היכה השכול במשפחתכם. באתי לכאן היום כדי להבטיח לך אסף להבטיח לכולנו - לוחמי צה״ל ישלימו את המשימה.
כאן על קברו הטרי של חממי אני אומר לחייל צה״ל ולעם היושב בציון בזכות כל אלו נכריע את האויב בשדה הקרב. זו מלחמה על הבית זו מלחמה שתוצאותיה ישפיע על עתידנו בארץ הזו שנים קדימה ובזכותך ובזכות לוחמי צה״ל נבטיח את עתידנו".

תת-אלוף אבי רוזנפלד אמר בהספדו: "אני מתחייב שנעשה הכל להחזיר אותך הביתה. נמשיך להילחם עד תום שמה שקרה לא יקרה שוב. אסף חממי אחי וחברי, אוהב אותך ומצדיע לך".

השר איזנקוט בהלוויה של אל״מ אסף חממי
השר איזנקוט בהלוויה של אל״מ אסף חממי | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שלמה ארצי בהלווייתו של אל״מ אסף חממי
שלמה ארצי בהלווייתו של אל״מ אסף חממי

שלשום הותר לפרסום דבר מותו של חממי, הקצין הבכיר ביותר שגופתו נחטפה בידי מחבלי חמאס, לאחר שנהרג בקרב גבורה מול מחבלים בעוטף עזה. שבוע לפני כן הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל נוספים שגופותיהם נחטפו בידי חמאס לרצועת עזה, בהם הקשר והנהג של אל"מ חממי, שיצאו איתו לקרב בבוקר השבת השחורה: סמ"ר תומר יעקב אחימס, בן 20 מלהבים, קשר מפקד חטיבה, וסמל קיריל ברודסקי, בן 19 מרמת גן, חפ"ק מפקד חטיבה. בנוסף נמסרה הודעה על נפילתו של סמל שקד דהן, בן 19 מעפולה, לוחם בגדוד 77 של חטיבה 7, אשר גם גופתו נחטפה לעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לאל"מ חממי בתחילת מסיבת העיתונאים שקיים במוצאי שבת: "הערב התבשרנו בשורה קשה. התברר סופית שאלוף משנה אסף חממי, גיבור ישראל, נפל בקרב ב-7 באוקטובר. אסף היה מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. לפני שבועיים נפגשתי עם משפחתו. התפללנו יחד לתוצאה אחרת, שלצערי לא התממשה. אסף היה גיבור של כולנו".