הותרו לפרסום שמותיהם של 3 חללי צה"ל החטופים בידי חמאס

סמ"ר תומר יעקב אחימס, בן 20 מלהבים, סמל קיריל ברודסקי, בן 19 מרמת גן, וסמל שקד דהן, בן 19 מעפולה, נפלו בשבת השחורה וגופותיהם נחטפו בידי ארגון הטרור. מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 395 חללי צה"ל

זמן צפייה: 00:35

דובר צה"ל התיר הערב (שלישי) לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר נפלו בשבת השחורה וגופותיהם נחטפו בידי חמאס:

- סמ"ר תומר יעקב אחימס, בן 20, מלהבים, קשר מפקד חטיבה, חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור

- סמל קיריל ברודסקי, בן 19, מרמת גן, חפ"ק מפקד חטיבה, חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור

- סמל שקד דהן, בן 19, מעפולה, לוחם בגדוד 77, חטיבה 7, חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור

שלושת החללים נפלו בקרבות ב-7 באוקטובר, וכעת הרב הצבאי הראשי קבע את מותם לאחר בחינת כל הממצאים, אשר מאפשרים על-פי ההלכה להביא לקבורה את סמ"ר אחימס ואת סמל ברודסקי. לפי ההלכה, משפחתו של סמל דהן, שלא תוכל לערוך לו הלוויה, תוכל לשבת שבעה.

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 395 חללי צה"ל, 70 לוחמים מתוכם נפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. באתר מיוחד מפרסם צה"ל את שמות כל החללים וסיפוריהם.

סמל שקד דהן עם אימו סיגלית
סמל שקד דהן עם אימו סיגלית | צילום: מתוך פייסבוק

סיגלית גל, אימו של סמל שקד דהן, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "מצדיע לך ,שקד. אהוב ויקר שלי. נלחמתי כל חיי לדאוג ולגדל אותך באהבה, חינוך מעולה,ערכים, סביבה ראויה. עשיתי למענך מה שהייתי חייבת כאמא. הצלחתי לשמור ולהגן עליך בהמון מצבים. נלקחת ממני לעולמים. לקחו אותך ולא דאגו להחזיר אותך. אפילו לא את גופתך. לא מכבד אותך, לא מכבד את המשפחה ובטח לא מכבד את המדינה. את הכבוד לך נתתי לך בעודך בחיים ואמשיך להנציח אותך . דע לך כי המוני המונים אוהבים אותך!!! החלטתי לא לשבת שבעה כל עוד גופתך לא הוחזרה. אוהבת אותך לנצח נצחים ילד יקר שלי. שלך, אמא".

רביד כץ
רביד כץ | צילום: באדיבות המשפחה

מוקדם יותר היום  נמסר כי צה"ל עדכן את משפחתו של רביד כץ, חבר כיתת הכוננות בקיבוץ ניר עוז, כי הוא נרצח בשבת השחורה, לאחר שהוגדר כנעדר מאז 7 באוקטובר. אחותו של רביד היא דורון כץ-אשר, ששוחררה ביום שישי משבי חמאס, עם בנותיה רז בת ה-4 ואביב בת השנתיים, במסגרת הפעימה הראשונה של העסקה. הוא הותיר אחריו אישה ו-3 ילדים.

יוני אשר, בעלה של דורון, ספד לו בחשבון הפייסבוק שלו: "רביד חי בקיבוץ ניר עוז, היה איש חינוך, איש ארץ ישראל היפה", כתב, "הוא היה אבא מדהים לשחר, שירה, ועלמה הקטנה, בת 6 חודשים בלבד, ובן זוגה של רויטל. נזכור אותך לעד".

ממטה משפחות החטופים נמסר: "אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת כץ על הירצחו של רביד אריה כץ בידי חמאס. רביד כץ, בן 51, חבר קיבוץ ניר עוז. איש חינוך שעבד שנים עם נוער על כל גווניו, החל מתנועות נוער ועד נוער בסיכון. אוהב אדם ואיש שלום. הבשורה הקשה הגיעה הבוקר והמשפחה עודכנה. המשפחה מבקשת מהתקשורת לכבד את פרטיותה בשעות הקשות הללו".