נסראללה: "מתישים את ישראל כדי שתיאלץ להפסיק את המלחמה"

מזכ"ל חיזבאללה אמר בנאום כי השיג את מטרתו "להתיש את ישראל, כדי לאלץ אותה להפסיק את המלחמה בעזה - שתביא לנצירת האש גם בלבנון". על המגעים לעסקה: "נסכים עם כל החלטה שחמאס יקבל"

זמן צפייה: 01:08

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם היום (רביעי) בלבנון, ואמר כי "אנחנו משיגים את מטרותינו במערכה מידי יום - וישראל מודה בכך", והדגיש כי ימשיך להילחם כל עוד תימשך הלחימה בעזה: "אל תטעו, אנחנו במערכה עד הסוף". הוא הוסיף: "מההתחלה רצינו להתיש את צה"ל - וזה התגשם. באמצעות ההתשה אנו מצליחים להעסיק חלק גדול מיכולות ישראל כדי שלא תיכנס לעזה ושתבין שהפסקת אש בעזה - פירושה הפסקת אש בלבנון".

עוד טען נסראללה בנאומו: "הרסנו תשתיות ריגול רבות של ישראל, שהשתמשה בכל באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים שלה - ועדיין יש לנו מעט מאוד אבידות. יש עשרות אלפי חיילים בגבול הצפון עקב החשש מפלישה לגליל. ישראל מאיימים בפלישה קרקעית לאזור הליטני - אבל האיום הוא איום סרק. צה"ל לא מצליח ברפיח - אז הוא מעוניין להיכנס לדרום לבנון?".

מזכ"ל חיזבאללה התייחס למשא ומתן בין ישראל לחמאס, ואמר: "אנחנו לא מחכים לתוצאות הדיונים בקטר - אך מה שתסכים לו חמאס, נסכים לו גם כן, ללא תוספות ושינויים. אנחנו למעשה חזית סיוע לחמאס בעזה. עם זאת, אם לא יהיה הסכם - לא נעצור. אם ישראל תחליט לתקוף את לבנון לאחר המלחמה בעזה - אנו נגיב. העולם הבין שישראל אינה מסוגלת להכריע צבאית".

נסראללה בנאום
נסראללה בנאום | צילום: רויטרס

בנאום, שנערך לזכר מפקד יחידת "עזיז" בחיזבאללה, אבו נעמא-נאסר, בתקיפה מהאוויר באזור צור, הוסיף נסראללה: "ישראל לא מדברת על חיסול חיזבאללה ועל מלחמה כוללת - כי היא רואה את תוצאות הפעולה בעזה. הם מדברים על הרחקת חיזבאללה מהגבול וכוח רדואן בפרט - אך זה לא היום היחיד עליהם. ישראל כרגע במשבר - אך עלינו להתכונן לתרחישים הגרועים ביותר. אם נתניהו יתעקש להאריך את המערכה - הוא לוקח את ישראל לעבר הרס".

"כשטנקים יגיעו לגבול שלנו - הם יודעים מה מחכה להם, נותרה לנו תחמושת רבה", אמר. "אנו מוכיחים זאת בכל תגובה על חיסול בכירים בארגון - מאות רקטות, כטב"מים וטילים בכל פעם. איננו חוששים מישראל - והם מבינים זאת, ולכן פעולותיהם מתונות".