דודי קרא לבנו על שם חברו שנפל

אחיו של דודי זוהר ז"ל, שנהרג בהתרסקות המסוק, ספד לו: "החשש מאסון לא היה זר לו". זוהר קרא לאחד מבניו בשם חברו שנפל, דודו של הטייס שנפצע

שני החברים שנהרגו
שני החברים שנהרגו | צילום: דובר צה"ל, אתר יזכור

רב סרן דודי זהר ז"ל שנהרג אתמול (שני) בהתרסקות מסוק האפאצ'י הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. אחד מהם, קרוי על שם חברו הטוב של זהר, עמית גוטרמן ז"ל, טייס אפאצ'י גם הוא - ודודו של הטייס הנוסף שנפצע באורח קשה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

שני לוחמי צוות האוויר שהטיסו אתמול בשעת לילה את המסוק המתקדם והתרסקו סמוך לנחיתה, הכירו מקרוב מדי את מעגל השכול. בשנת 2003 התרסק עם מטוס ה"פשוש" מפקד טייסת האפאצ'י, תומר גוטרמן ונהרג. גוטרמן היה חברו הטוב של זהר שנהרג אתמול, ודודו של הטייס שהיה שותפו לתא הטייס ונפצע באורח קשה.

"אתה בטח יושב למעלה ואומר: 'לפחות הם המשיכו לחיות", כתב אז זהר לחברו הטוב לטייסת שנהרג. "למרות שנמשיך בשגרת חיינו, אני אתגעגע לצ'פחה המחבקת בכל פעם שהייתי מגיע למילואים, למילה הנכונה בתחקיר, לשקט הנפשי ולניצוץ בעיניים בדרך לליין.

הקשר בין זהר ז"ל ודודו של הטייס הנוסף הפצוע, החל עוד בבית הספר לטיסה בחצרים. השניים התגייסו באותו התאריך ועברו את כל השלבים השונים של הקורס כשהם לא נפרדים לרגע. לאחר ההתרסקות של גוטרמן, החליט זהר לקרוא לאחד מבניו על שמו של חברו הטוב.

שני החברים שנהרגו
שני החברים שנהרגו | צילום: דובר צה''ל, אתר יזכור

בני משפחתו של זהר מתקשים לעכל את הבשורה המרה. "דודי היה טייס במילואים - הוא לא היה חייב בגילו ללכת כל שבוע, ובכל זאת הלך, כי אהב את זה והאמין במה שהוא עשה", סיפר אחיו שאול. "הוא נתן את הלב ועשה את זה על הצד הטוב ביותר. חבל לי שלא תזכו להכיר אותו. הוא היה אבא נפלא, אח נפלא ובן נהדר. האדם הנפלא ביותר שיצא לי להכיר".

שאול סיפר על אירוע מרגש שהתרחש בשנה האחרונה: "התפרסמה תמונה של סבתי שנפטרה לפני פחות משנה, תמונה מרגשת: סבתי ניצולת שואה, ולכבוד יום הולדת 85 שלה דודי חג מעל המקום שבו ערכנו את האירוע, והייתה תמונה מרגשת של סבתי מנופפת לשלום ביד עם המספר מאושוויץ לנכד שלה, לשני המסוקים שחגו מעליה, זו הייתה גאווה גדולה לכולם. הנפנוף לשלום הזה מקבל כעת קונוטציה אחרת, לצערנו הרב".

מסוק האפאצ'י (ארכיון)
מסוק האפאצ'י (ארכיון) | צילום: אדר יהלום

בצה"ל עדיין מנסים לפענח מה הוביל לתאונת המסוק הקטלנית בבסיס חיל האוויר ברמון. מתחקיר ראשוני עולה כי הטייסים אמנם דיווחו על תקלה, אולם האמינו כי יצליחו לחזור לנחיתה בבסיס למרות התקלה ולכן לא ביצעו נחיתת חירום. בסמוך למגדל הפיקוח איבדו הטייסים שליטה על המסוק, והוא התרסק. עוד עלה מהממצאים הראשוניים כי לא נמצא קשר בין התקלה שאירעה במסוק אתמול, לסיבה שבגללה קורקע המערך לפני כחודש וחצי.

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, מינה צוות מומחים בראשותו של קצין בדרגת אלוף משנה לבחינת האירוע - זאת בנוסף לצוות החקירה שהגיע לבסיס דקות לאחר התאונה על מנת לתחקר את האירוע. רק לפני שבוע אירע מקרה דומה, בו מסוק דיווח על תקלה ונחת בשטח בדרום הר חברון. בצה"ל בוחנים את שני המקרים לעומק על מנת לבדוק קשר אפשרי ביניהם.

מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי לזהר ז"ל היה כרטיס אדי. משפחתו ביקשה לכבד את בקשתו לתרומת איברים ומסרו את קרניות עיניו לתרומה.