עצורים וממצאים מהזירה: התקדמות במצוד אחר המחבלים מהפיגוע בשומרון

כוחות הביטחון הצליחו למצוא את המקום שבו ארבו המחבלים לתלמידי הישיבה מחומש, ולשחזר את נתיב בריחתם. בנוסף, מספר פלסטינים נעצרו בחשד לסיוע למפגעים והוחרמו מצלמות אבטחה מבניינים סמוכים

זמן צפייה: 02:56

הפיגוע בשומרון: במהלך סוף השבוע חלה התקדמות במצוד אחר המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן בן ה-25 מחומש בערב יום חמישי. כוחות הביטחון שמו את ידם על מצלמות אבטחה מבניינים סמוכים, הצליחו למצוא את הנקודה שבה ארבו המפגעים ולשחזר את נתיב בריחתם. בנוסף, חוקרי האירוע יודעים באיזה נשק השתמשו המפגעים, אך פרט זה אסור בפרסום. מעבר לכך, נעצרו מספר פלסטינים בחשד לסיוע למחבלים.

אתמול ביקרו הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ רונן בר בזירה בשומרון. בהמשך קיים הרמטכ"ל הערכת מצב, שבה סקר מפקד החטיבה המרחבית שומרון, רועי צוויג, את היערכות הכוחות בגזרה לנוכח האירועים האחרונים. בתום ביקורו אמר הרמטכ"ל: "אני שולח את תנחומיי למשפחת דימנטמן ומוסר איחולי החלמה לפצועים. צה"ל וכוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע. לא נחדל עד שנלכוד את המחבלים".

Whatsapp Image 2021 12 17 At 1
יהודה דימנטמן ז''ל עם בנו | צילום: באדיבות המשפחה

לפני כן אמר דובר צה"ל רן כוכב בריאיון בגלי צה"ל כי "יש קצה חוט" במצוד אחר המחבלים, לצד תגבור הכוחות באזור בשלושה גדודים נספים. עם זאת, בשלב זה לא ידוע לאיזה ארגון שייכים המחבלים, אך יודע כי הם חיכו בנקודת מרבץ סמוך למאחז חומש עם נשק חם וכן כי המחבלים ירו הרבה כדורים על הרכב של ארבעת תלמידי הישיבה.

בתוך כך, אתמול השתתפו מאות אנשים במסע ההלוויה של דימנטמן שהחל בישיבת חומש. אביו, הרב מרדכי דימנטמן ספד לו: "יהודה בן הזקונים האהוב שלנו איננו. יהוד'לה 12 אחים אנחנו, האחד איננו. כולם אהבו אותו והחזיר אהבה לכולם, שמח ומשמח. אנחנו לא יודעים איך נוכל להכיל את האסון שקרה לנו".

"הא נרצח כשחזר מלימוד בארץ ישראל בחומש - וזו צוואתו", אמר אביו. הרב דימנטמן הבטיח לדאוג לבנו של יהודה, דוד, בן פחות משנה: "לדוד בנו בן ה-8 חודשים - דוד, דוד, לא הספדתי אף פעם בן 8 חודשים. דוד יהיה כמו אחד מבנינו כמו 11 נשארו".