דובר צה"ל: "יש קצה חוט במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע"

בעקבות הפיגוע אמש בו נרצח יהודה דימנטמן ונפצעו שניים נוספים, תא"ל רן כוכב אמר בגלי צה"ל כי יש לכוחות הביטחון קצה חוט בחיפוש אחר מבצעי הפיגוע בשומרון. כוחות צה"ל ושב"כ ביצעו שורת מעצרים במהלך הלילה

זמן צפייה: 02:16

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר הבוקר (שישי) בגלי צה"ל כי "יש קצה חוט" במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע אמש בו נהרג יהודה דימנטמן בן ה-25. צה"ל ושב"כ ביצעו הלילה שורת מעצרים בכפרים הפלסטינים בשומרון במסגרת כמה כיוונים מודיעיניים במצוד.

צה"ל תגבר את הכוחות בשטח בשלשה גדודים נוספים ויחידות מיוחדות מסייעות בחיפוש. בשלב זה לא ידוע לאיזה ארגון שייכים המחבלים, אך יודע כי הם חיכו בנקודת מרבץ סמוך למאחז חומש עם נשק חם וכן כי המחבלים ירו הרבה כדורים על הרכב של ארבעת תלמידי הישיבה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2112171314' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='החיפושים אחר המחבל בשומרון' poster='' kid='1_6hfwf9tl' duration='58']

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס אמר אמש כי "הפיגוע בנס נגמר כך ויכל היה להיגמר בצורה הרבה יותר חמורה. יצאתי עכשיו מבית משפחת דימנטמן ואני שולח תנחומים למשפחה ואיחולי החלמה לפצועים".

עוד הוסיף פוקס: "כוחות הביטחון, צה"ל שב"כ, משטרת ישראל וכוחות נוספים עמלים במרדף אחר הרוצחים. אנחנו נשים את היד על המחבלים. אנחנו אחראים פה על ההגנה ונעשה כל שביכולתנו גם לספק הגנה לתושבים וגם לתפוס את הרוצחים והמחבלים שביצעו את הפיגוע".

Whatsapp Image 2021 12 17 At 1
היערכות הכוחות למצוד אחר המחבלים | צילום: דובר צה''ל

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס הגיב לאירועים וכתב כי "הפיגוע הרצחני אמש בשומרון גזל אבא ובעל ממשפחה. יהי זכרו ברוך. אנו מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים". דובר משרד החוץ האמריקני גינה את הפיגוע: "אנו מגנים את מתקפת הטרור הרצחנית שהרגה אזרח ישראלי ופצעה שניים נוספים. מחשבותינו עם הקורבנות ומשפחותיהם".

Whatsapp Image 2021 12 17 At 1
היערכות הכוחות למצוד אחר המחבלים | צילום: דובר צה''ל