אבסורד הארכות המעצר: מחבלים הובאו לדיון בשיחת וידאו

לאחר שלא נמצא עורך דין אחד בסנגוריה הציבורית שהסכים לייצג אותם, דיון בהארכת מעצר של שישה מחבלים שנמצאו בישראל התקיים באמצעות שיחות וידיאו - ובסופם הוארך מעצרם ב-13 ימים. במשטרה מחפשים פרוצדורה משפטית שתאפשר למנוע את דיון הארכת המעצר הבא כל עוד נמשכת הלחימה: "לא ברור שהם רוצחים?"

זמן צפייה: 02:09

לאחר שבמשטרה התעורר זעם רב בעקבות הצורך להביא את מחבלי החמאס שהשתתפו במתקפת פשע על ישראל לדיון הארכת מעצר, שישה מחבלים הובאו היום (רביעי) לדיון בהארכת מעצר באמצעות שיחת וידיאו מרחוק. בתום הדיון מעצרם של המחבלים, שאף עורך דין בסנגוריה הציבורית לא הסכים לייצגם, הוארך ב-13 ימים.

כעת חוששים במשטרה מקיום הדיון הארכת המעצר הבא של המחבלים ומחפשים מהלכים משפטיים שיאפשרו להימנע מכך. אחד הפתרונות האפשריים הנו התקנת תקנות לשעת חירום. בנושא זה, אמר ניצב (בדימוס) יעקב בורובסקי: "צריך להפעיל תקנות לשעת חירום, אנחנו במצב מיוחד. כך שבמשך 60-70 יום לא רואים בתי משפט. לא ברור שמי שחצה את הגבול וירה הוא רוצח?".

אתמול, קצין בכיר במשטרה תהה: "איך אני יכול להביא להארכת מעצר כשמחבל שמספר איך הוא הוציא אנשים מהבתים וטבח בהם? אנחנו צריכים לדאוג לו לאוכל ולטפל בו? זה ביזיון, המדינה פשטה את הרגל".

חוליית מחבלים עזתיים בישראל, היום | צילום: רויטרס

בתוך כך, במערכת המשפט שורר בלבול בשאלת תיקי המעצרים של המחבלים. המעמד המשפטי שלהם הוא של "לוחם בלתי-חוקי". הסיבה: מי שנתפס נשפט בבית דין צבאי, אך כאן בוצעה חדירה לישראל. כמו כן, שב"כ הבחין בין מחבלים שיישארו בחזקתו ויעברו חקירות אינטנסיביות לבין אלו שיועברו למשטרה.