חשש מגל טרור אחרי הפיגוע בבקעה: נמשך המצוד אחר המחבל השלישי

נהג החוליה שביצעה את פיגוע הירי לעבר אוטובוס של חיילים בבקעת הירדן עדיין לא נלכד, ובמערכת הביטחון חוששים מהסלמה לקראת חגי תשרי. צה"ל פועל בשטחים נגד תשתיות טרור ובמהלך הלילה נעצרו 17 מבוקשים, הפלסטינים מדווחים על הרוג אחד ולפחות שלושה פצועים

זמן צפייה: 09:16

המצוד אחר המחבל השלישי שביצע את פיגוע הירי בבקעת הירדן נמשך גם הבוקר (שני), ובמערכת הביטחון חוששים מגל טרור לקראת חגי תשרי. המשטרה העלתה כוננות בכל רחבי הארץ, ובמהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל נגד תשתיות טרור בשטחים.

במחנה הפליטים אל-עין בשכם התפתח עימות עם צעירים פלסטינים, וכך גם בקבאטיה הסמוכה לג'נין, שם מדווחים הפלסטינים על צעיר בן 19 בשם טאהר מחמד זכארנה שנפצע קשה בראשו מאש צה"ל, וכעבור זמן קצר מת מפצעיו. לפי דיווח פלסטיני נוסף ישנם לפחות שלושה פצועים קשה בעימותים, בהם אחד שנפצע באורח אנוש.

מדובר צה"ל נמסר כי לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו במהלך הלילה 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, כאשר במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות, במהלכן הושלכו אבנים, מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות וכן נשמעו קולות ירי במרחב. אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

כוחות צה''ל במבצע מעצרים בשטחים
כוחות צה''ל במבצע מעצרים בשטחים | צילום: דובר צה''ל

כוחות צה''ל במבצע מעצרים בשטחים
כוחות צה''ל במבצע מעצרים בשטחים | צילום: דובר צה''ל

בשעות הערב המאוחרות אמש התרחש פיגוע נוסף, כאשר מטען מאולתר הושלך לעבר עמדה צבאית סמוך לכפר נבי סאלח שבדרום השומרון, במרחב החטיבה המרחבית אפרים. ארבעה לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל מרסיסי המטען, והם קיבלו טיפול רפואי במקום.

שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן
שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן

המחבל שאחריו ממשיכים לחפש הבוקר, נהג מונית פלסטיני בן 50, הוא אביו של אחד משני המחבלים שנתפסו בזירת הפיגוע, וההערכה היא כי הוא חמוש. אשתו היא אזרחית ישראלית מהכפר ג'דיידה-מכר שבגליל המערבי, כך שלבנו שביצע עמו את הפיגוע יש אזרחות ישראלית. המחבל הנוסף שביצע את הפיגוע הוא אחיינו של הנהג שנמלט. בצה"ל מעריכים הבוקר כי מדובר בחוליה מקומית פלסטינית ללא שיוך ארגוני.

נהג האוטובוס בן ה-61, עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים רמב"ם בחיפה. מצבו של החייל שנפצע באורח קשה בפיגוע השתפר במהלך הערב, ומצבו מוגדר כעת בינוני. במרכז הרפואי העמק בעפולה שוחררו מרבית החיילים שפונו במצב קל לאחר הפיגוע, ושניים מהם עדיין מאושפזים להמשך טיפול רפואי.

זירת פיגוע הירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן
זירת פיגוע הירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן | צילום: פלאש 90