פיגוע דקירה בירושלים: בן 20 נפצע בינוני - המחבל חוסל

צעיר חרדי נפגע על ידי מפגע סמוך לשער שכם, ופונה לבית החולים שערי צדק בעיר. המחבל נורה למוות על ידי כוחות הביטחון שהיו במקום. מהומות פרצו ליד מקום האירוע אך נרגעו לאחר זמן-מה

זמן צפייה: 08:42

צעיר בן כ-20 נפצע היום (שבת) באורח בינוני בפיגוע דקירה סמוך לשער שכם בירושלים, ופונה לבית החולים שערי צדק בעיר. מוחמד שוכת מוחמד סלימה, שוהה בלתי חוקי ותושב סלפית בן 25, דקר תחילה את הצעיר החרדי שעבר במקום, ואז ניסה להתנפל על לוחמי מג"ב שירו בו למוות. מהומות פרצו באזור אך כוחות הביטחון פיזרו את המתפרעים.

פרמדיק מד"א ישראל וינגרטן סיפר: "הייתי סמוך לשער שכם והזניקו אותי למקום, ראיתי צעיר חרדי כבן 20 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצעי דקירה בגופו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים מהיר בשטח, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני עד קשה".

Whatsapp Image 2021 12 04 At 1
הסכין שהשתמש בה המחבל

דובר חמאס, עבד אללטיף אלקאנוע, כתב בחשבון טוויטר שלו לאחר הפיגוע: "פיגוע זה טומן בחובו את יכולתו של עמנו ונחישותו להתמודד עם הפשעים של ישראל ועם ההתקפות כנגד אדמותינו והמקומות הקדושים שלנו. המהפכה של עמנו תמשיך על מנת להרתיע את ישראל ולאלץ אותה להפסיק את פשעיה".

Whatsapp Image 2021 12 04 At 1
המחבל, מחמד שוכת מחמד סלימה

לפני כשבוע נרצח בפיגוע נוסף בירושלים הצעיר אליהו קיי, נפצעו שני אזרחים באורח קשה ובינוני, ושני שוטרים נפצעו קל. דובר חמאס בעזה מסר לאחר הפיגוע כי "מדובר בפעולה 'הירואית' בירושלים הכבושה. העיר הקדושה הזאת תמשיך להילחם עד לסילוק הכובש". בנו של המחבל, עבוד אבו שח'ידם, כתב בפוסט בפייסבוק כי אביו "מת כשהיד, כפי שקיווה".

בעקבות המתיחות הורה מפקד מג"ב, אמיר כהן, להכין את כוחות המילואים של משמר הגבול למקרה של הסלמה בכל רחבי הארץ לקראת חגי החנוכה והמולד, לרבות ירושלים והסביבה, זאת במטרה להקטין כמה שיותר חיכוכים אפשריים שעלולים להוביל להסלמה כוללת.

פיגוע בירושלים
פיגוע בירושלים