פיגוע בירושלים: אדם אחד נורה למוות ו-4 נפצעו - המחבל חוסל

מחבל ממחנה הפליטים שועפט פתח בירי בנשק מאולתר. גבר בשנות ה-30 לחייו מת מפצעיו, 2 נפצעו קשה ובינוני ו-2 שוטרים נפצעו קל. השר בר לב בזירה: המחבל איש חמאס, אשתו ובנו ברחו לחו"ל

זמן צפייה: 02:45

פיגוע בירושלים: אדם אחד נורה למוות ושניים נוספים נפצעו קשה ובינוני הבוקר (ראשון) מירי בעיר העתיקה. שני שוטרים נפגעו קל. הפצועים פונו לבתי החולים בעיר. המחבל היה חמוש בנשק מסוג קרלו - וחוסל. סמוך אליו נמצאה גם סכין. דובר חמאס בעזה מסר לאחר הפיגוע כי "מדובר בפעולה 'הירואית' בירושלים הכבושה. העיר הקדושה הזאת תמשיך להילחם עד לסילוק הכובש".

המחבל הוא פאדי אבו שחידם בן ה-42 ממחנה הפליטים שועפט, שנמנה בין הגורמים הקיצוניים ברשות הפלסטינית. השר לביטחון הפנים עמר בר לב הגיע לזירה ואמר כי הפיגוע היה מתוכנן, כאשר לדבריו, אשתו ובנו של המחבל ברחו לחו"ל לפני שלושה ימים.

המחבל בפיגוע הירי פאדי אבו שכידיים
המחבל בפיגוע הירי פאדי אבו שכידיים

גם המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן הגיעו לזירת האירוע. "תגובת השוטרים הייתה מהירה, מדובר באירוע חמור - בוצע על ידי גורם המוכר לנו", אמר שבתאי. "ממשיכים בחקירת הנסיבות והמעגלים הקרובים של המפגע עד שנמצא את הדין". במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה להגביר את ההיערכות באזור ירושלים.

בשבוע שעבר שני לוחמי מג"ב נפצעו בפיגוע דקירה שאירע ברחוב הגיא שבעיר העתיקה בירושלים, סמוך לישיבת עטרת כהנים ברובע המוסלמי. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בלוחמים בזירת האירוע ופינו את הפצועים לבית החולים הדסה הר הצופים. מצבה של הלוחמת בינוני ויציב עם פגיעת ראש, ומצבו של הלוחם קל, עם פגיעת ראש וגפיים תחתונות.

הנשק שבו השתמש המחבל בירושלים
הנשק שבו השתמש המחבל בירושלים

האירוע החל כשהמחבל, עומר איבראהים אבו עסב, בן 16 מעיסאוויה שבמזרח ירושלים, התקרב ללוחמים, שלף סכין וניסה לדקור אותם. הלוחמים ומאבטח אזרחי שהיה במקום ביצעו ירי לעבר המחבל, שנוטרל ובהמשך נקבע מותו. לפני שיצא לפיגוע כתב בוואטסאפ לחבריו שהוא מצטער. הוריו ואחיו נעצרו בעיסאוויה בתום האירוע.