גל הטרור: נמשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בשומרון

הערכת כוחות הביטחון היא כי שני מחבלים היו בחוליה שביצעה את פיגוע הירי ליד היישוב חרמש, החיפושים אחריהם מתמקדים באזור טול כרם. הנרצח בפיגוע, מאיר תמרי בן ה-32, יובא למנוחות בשעה 13:00 בבית העלמין ביישוב שקד

זמן צפייה: 00:16

כוחות הביטחון ממשיכים הבוקר (רביעי) במצוד אחר חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי אתמול ליד ההתנחלות חרמש שבצפון השומרון. מאיר תמרי בן ה-32, שנרצח בפיגוע, יובא למנוחות היום בשעה 13:00 בבית העלמין ביישוב שקד.

המצוד אחר המחבלים מתמקד בעיקר באזור טול כרם שבצפון-מערב הגדה, כאשר כוחות צה"ל ושב"כ פועלים בשורת כפרים ועיירות באזור. ההוראות של חוליית המחבלים היו למחוק את מצלמות האבטחה כדי להקשות על כוחות הביטחון במצוד, אך ההערכה הערב במערכת הביטחון היא שבסופו של דבר יגיעו לחולייה, שמנתה ככל הנראה שני מחבלים - אחד מהם נהג והשני ירה לפחות שבעה כדורים לעבר תא הנהג.

בידי שב"כ וצה"ל יש גם היום עשרות התרעות לפיגועים, בעיקר של חוליות ירי מקומיות, הקשורות ככל הנראה לגדודי חללי אל-אקצא של פת"ח. הלילה פעלו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב למעצר שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, בכפרים קוצ'ין, עצירה קבליה, ביתות, בידו, קבח, ג'ניג ובתל. חשודים יידו אבנים לעבר רכב צה"ל, אך לא נגרם נזק. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים.

פעילות צה''ל בעקבות הפיגוע בחרמש
פעילות צה''ל בעקבות הפיגוע בחרמש | צילום: דובר צה''ל

מאיר תמרי, בן 32, תושב חרמש ואב לשני ילדים קטנים, הותיר אחריו אישה, טל, עמה עבר ליישוב לפני 4 שנים ואיתה גידל את שני ילדיהם, בני 3 ושנה. בימים האחרונים הם סיימו לבנות את ביתם, בית שמאיר בנה במו ידיו.

תמרי ככל הנראה הגיע לכניסה ליישוב, בין העיירות הפלסטיניות יעבד וקפין, שם נורה מרכב חולף על ידי מחבלים שנמלטו מהמקום. הוא קיבל טיפול ראשוני במקום ופונה כשהוא בהכרה במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה. בבית החולים נאבקו הרופאים על חייו אך לבסוף נקבע מותו.

מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש
מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש | צילום: באדיבות המשפחה
מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש, עם אשתו וילדיהם
מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש, עם אשתו וילדיהם | צילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של מאיר תמרי ז״ל, שנרצח היום בפיגוע ירי בסמוך ליישוב חרמש שבו התגורר. השם יקום דמו. כוחותינו מנהלים כעת מרדף אחר המחבלים כדי לסגור איתם חשבון - והוא ייסגר בהקדם. כפי שהגענו עד היום לכל מחבל וסגרנו איתו חשבון - כך נעשה גם הפעם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "הלב דואב על הירצחו של מאיר תמרי ז״ל בידי מחבלים נתעבים בפיגוע הנורא בצפון השומרון. מאיר ומשפחתו זה עתה סיימו לבנות את ביתם ביישוב חרמש, בית שבנה במו ידיו ולא יזכה לגור בו. שולח תנחומים למשפחתו ואהוביו בשעתם הקשה ומחזק את כוחות הביטחון שאנו סמוכים ובטוחים שיבואו חשבון עם האחראים לרצח".

זירת הפיגוע ליד חרמש
זירת הפיגוע ליד חרמש | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה: "הלב נשבר יחד עם המשפחה, היישוב ועם ישראל כולו. הכתובת הייתה על הקיר, היה אפשר למנוע את הפיגוע הזה. הפיגוע התרחש מספר מטרים ממחסום, שאם היה פעיל, הפיגוע הזה היה נמנע. התחננו שיחזירו את המחסום, התרענו שנשלם בדם ולא נענינו. אם ממשלת ישראל לא הייתה נכנעת ללחץ בינלאומי, ומסירה את המחסומים הבטחוניים, כולל המחסום הזה, מאיר היה כאן איתנו היום"..