מצלמות האבטחה נמחקו: נמשך המצוד אחר מבצעי הפיגוע בשומרון

גל הטרור של החודשים האחרונים גבה את הקורבן ה-20, כאשר חוליית מחבלים פתחה באש לעבר רכבו של מאיר תמרי, אב לשני ילדים שנרצח 3 שנים אחרי שקרובת משפחתו נרצחה גם היא בפיגוע. ההוראות של חוליית המחבלים היו למחוק את המצלמות - כדי להקשות על כוחות הביטחון

זמן צפייה: 07:27

גל הטרור של החודשים האחרונים גבה היום (שלישי) את הקורבן ה-20, כאשר בשעות הצהריים חוליית מחבלים פתחה באש מרכב חולף לעבר מכונית ישראלית ליד היישוב חרמש בצפון השומרון. מאיר תמרי, בן 32 ואב לשני ילדים קטנים נרצח בפיגוע, שמעלה שאלות קשות וגם טענות קשות של המתנחלים.

המצוד אחר המחבלים נמשך, והוא מתמקד בעיקר באזור טול כרם שבצפון-מערב הגדה, כאשר כוחות צה"ל ושב"כ פועלים בשורת כפרים ועיירות באזור. בינתיים, התושבים באזור זועמים על התנהלות הצבא, לאחר שהצומת שבו התרחש הפיגוע לא היה מאויש כלל בחיילים, בהתאם להערכת מצב ביטחונית.

ההוראות של חוליית המחבלים היו למחוק את מצלמות האבטחה כדי להקשות על כוחות הביטחון במצוד. ההערכה הערב במערכת הביטחון היא שבסופו של דבר יגיעו לחולייה, שמנתה ככל הנראה שני מחבלים - אחד מהם נהג והשני ירה לפחות שבעה כדורים לעבר תא הנהג. לשב"כ ולצה"ל יש גם הערב עשרות התרעות לפיגועים, בעיקר של חוליות ירי מקומיות, הקשורות ככל הנראה לגדודי חללי אל-אקצא של פת"ח.

מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש, עם אשתו וילדיהם
מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש, עם אשתו וילדיהם | צילום: באדיבות המשפחה

מאיר תמרי, בן 32, תושב חרמש ואב לשני ילדים קטנים, הותיר אחריו אישה, טל, עמה עבר ליישוב לפני 4 שנים ואיתה גידל את שני ילדיהם, בני 3 ושנה. בימים האחרונים הם סיימו לבנות את ביתם, בית שמאיר בנה במו ידיו.

תמרי ככל הנראה הגיע לכניסה ליישוב, בין העיירות הפלסטיניות יעבד וקפין, שם נורה מרכב חולף על ידי מחבלים שנמלטו מהמקום. הוא קיבל טיפול ראשוני במקום ופונה כשהוא בהכרה במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה. בבית החולים נאבקו הרופאים על חייו אך לבסוף נקבע מותו.

זירת הפיגוע ליד חרמש
זירת הפיגוע ליד חרמש | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של מאיר תמרי ז״ל, שנרצח היום בפיגוע ירי בסמוך ליישוב חרמש שבו התגורר. השם יקום דמו. כוחותינו מנהלים כעת מרדף אחר המחבלים כדי לסגור איתם חשבון - והוא ייסגר בהקדם. כפי שהגענו עד היום לכל מחבל וסגרנו איתו חשבון - כך נעשה גם הפעם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "הלב דואב על הירצחו של מאיר תמרי ז״ל בידי מחבלים נתעבים בפיגוע הנורא בצפון השומרון. מאיר ומשפחתו זה עתה סיימו לבנות את ביתם ביישוב חרמש, בית שבנה במו ידיו ולא יזכה לגור בו. שולח תנחומים למשפחתו ואהוביו בשעתם הקשה ומחזק את כוחות הביטחון שאנו סמוכים ובטוחים שיבואו חשבון עם האחראים לרצח".

מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש
מאיר תמרי, שנרצח בפיגוע ליד חרמש | צילום: באדיבות המשפחה

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה: "הלב נשבר יחד עם המשפחה, היישוב ועם ישראל כולו. הכתובת הייתה על הקיר, היה אפשר למנוע את הפיגוע הזה. הפיגוע התרחש מספר מטרים ממחסום, שאם היה פעיל, הפיגוע הזה היה נמנע. התחננו שיחזירו את המחסום, התרענו שנשלם בדם ולא נענינו. אם ממשלת ישראל לא הייתה נכנעת ללחץ בינלאומי, ומסירה את המחסומים הבטחוניים, כולל המחסום הזה, מאיר היה כאן איתנו היום".