המשטרה: "DNA של המחבל שביצע את הפיגוע בי-ם נמצא על האקדח"

בתום בדיקה של המכון לרפואה משפטית, המשטרה הודיעה כי על האקדח המשטרתי נמצא DNA של מוחמד אל-עוסאיבי, בן ה-26 מחורה אשר לפי המשטרה ביצע את פיגוע הירי בעיר העתיקה בליל שבת

זמן צפייה: 01:52

המשטרה הודיעה הערב (ראשון) כי בתום בדיקה של המכון לרפואה משפטית נמצא על האקדח המשטרתי DNA של מוחמד אל-עוסאיבי, בן ה-26 מחורה שבנגב אשר לפי המשטרה ביצע את פיגוע הירי בשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים בליל שבת. לפי החשד המשטרתי, את האקדח חטף המחבל מהשוטר ועמו הוא ביצע את הירי לעבר השוטרות.

עוד נמסר מהמשטרה: "מאז פיגוע הירי, ברשתות החברתיות וגם בחלק מכלי התקשורת- רבים מפיצים גרסאות כוזבות ביחס למקרה, ומתכחשים עד לרגע זה לעובדה שמדובר בפיגוע ירי שבו מחבל כמעט ורצח שוטרים שהגנו על חייהם לנוכח סכנת חיים ממשית. היום בצהריים עודכנה המשטרה ע"י המכון לרפואה משפטית, כי בתום בדיקת האקדח של השוטר, נמצאו עליו שרידי D.N.A של המחבל, בין היתר, בפס הדריכה של האקדח ועל גבי ידית האחיזה".

"ממצא זה מתווסף לעדויות השוטרים מיד לאחר הפיגוע, ולראיות נוספות", הוסיפו במשטרה, "בכך שמדובר באופן חד משמעי בחטיפת נשק ובפיגוע ירי, בדיוק כפי שדיווחנו עוד בליל הפיגוע. לצערנו גם כעת יהיה מי שימשיך להתכחש ולהכחיש את העובדה שמדובר בפיגוע. רבים שפרסמו כזבים ביחס לאירוע, צריכים לבקש היום סליחה מהשוטרים שפעלו בגבורה ובחירוף נפש והצילו את חייהם בכך שנטרלו את המחבל. מדובר בממצא נוסף, פורנזי וחד משמעי, שמלמד על השתלשלות הפיגוע, בדיוק כפי שדווחה ע"י כל השוטרים שהיו בזירת האירוע וכפועל יוצא דווחה גם ע"י המשטרה לציבור הרחב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304021842' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='השוטר שניטרל את היורה' poster='' kid='1_taf180oy' duration='']

אמש קיים המפכ"ל קובי שבתאי הערכת מצב אחרי הירי באל-עוסאיבי, ואמר כי "אין ספק שמדובר בפיגוע". לדבריו, "התמונה פה היא מאוד ברורה. מדובר בפיגוע שבוצע נגד שוטרים שפעלו בשער של הר הבית, על מנת לאפשר את חופש פולחן ולשמור על הסדר וביטחון הציבור. האירוע עצמו נמצא בבדיקה של מח״ש ולא ניתן להתייחס לכל הפרטים. אני מדגיש שמדובר בפיגוע".

"אנחנו מגבים גיבוי מלא את השוטרים והמפקדים שפעלו", הוסיף המפכ"ל, "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאוד רגישה, שהמשטרה פרוסה בכל הארץ באופן נרחב ועובדת במתכונת מורחבת. עם כל זאת השוטרים זקופים ועושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר. אסור שהאירוע החריג הזה יעיב על המשך רמדאן, ועל מאות האלפים שבאים לחגוג בירושלים. חייבים לשמור על מוכנות מבצעית ומתח מבצעי ואנחנו נמשיך לעבוד בצורה הכי מקצועית שאנחנו מכירים על מנת לאפשר את חופש פולחן הדת".

זירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה
זירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה | צילום: דוברות המשטרה
זירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה
זירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה | צילום: דוברות המשטרה

אל-עוסאיבי נורה למוות על-ידי המשטרה לאחר שלכאורה ניסה לחטוף נשק משוטר בעיר העתיקה בירושלים, במחלקת לחקירות שוטרים פתחו בבדיקת האירוע ובניסיון לאתר צילומים ממנו. בחברה הערבית זועמים על הנסיבות שהביאו למותו של הצעיר שסיים לימודי רפואה ברומניה לפני כחודש בלבד.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר אמש: "לא מאמין לגרסת המשטרה שאין תיעוד ממצלמות האבטחה. יש כאן ניסיון טיוח והסתרת האמת. לפני שהמשטרה תוציא את דיבתו ותקרא לו מחבל, דורש לחקור מיידית ולפרסם את התיעוד המצולם". יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה הגיב גם הוא ואמר: "הרוח של המפקד בן גביר כבר קיימת וגובה קורבנות, וזה עוד לפני המילציות הפרטיות שירצו להוכיח את נאמנותם לשר המורשע בטרור בן גביר".