גל הטרור: כוחות הביטחון פעלו בשועפאט; תג מחיר באזור חברון

ברקע מותו של סמ"ר אסיל סועאד אמש במחסום שועפאט, כוחות הביטחון פעלו במהלך הלילה במחנה הפליטים שבצפון-מזרח ירושלים, משם יצא המחבל. בפאתי הכפר בני נעים שממזרח לחברון השחיתו מתנחלים רכב וציירו עליו מגן דוד

זמן צפייה: 02:32

לאחר הפיגוע אמש בו נפל סמ"ר אסיל סועאד, כוחות הביטחון פעלו הלילה (שלישי) במחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים, ממנו הגיע המחבל בן ה-13 שניסה לדקור את סועאד. במקום נרשמו עימותים קלים, ללא נפגעים, בין לוחמי צה"ל לפלסטינים תושבי המחנה.

ישנו מאמץ גדול בקרב כוחות הביטחון במטרה לגדוע את גל הפיגועים שהיה בשבועיים האחרונים. 11 נרצחים ב-5 פיגועים בתוך שבועיים, כולם נעשו על ידי מחבלים ממזרח ירושלים בעלי תעודת זהות כחולה, המציגים מגמה ברורה. שלושה מהפיגועים בוצעו בידי נערים בני 13-14, לרבות שני הפיגועים אתמול שקרו בתוך שעתיים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302140730' autoplay='0' credit='' desc='כוחות הביטחון במחנה הפליטים שועפאט' poster='' kid='1_601wthft' duration='']

כוחות הביטחון במהלך הלילה עצרו את בני משפחתו של המחבל מהמחסום, תחקרו אותם, ובדקו אם ידעו על כוונותיו או יכלו למנוע את המקרה. בסך הכול נעצרו במהלך הלילה 23 מבוקשים במספר מוקדים ביהודה ושומרון, בין היתר בכפרים דיר אל עסל, עין יברוד, א-זבדדה ובעיר קלקיליה.

במקביל, במהלך הלילה בוצעה פעולת תג מחיר בעיירה בני נעים הסמוכה לחברון. אלמונים ריססו מגן דוד על רכב פלסטיני ושברו את החלון שלו. ככל הנראה מדובר בתגובה לשני הפיגועים אתמול, במחסום שועפאט ומוקדם יותר בעיר העתיקה, כאשר נער בן 17 נדקר ונפצע קל.

זירת הפיגוע במחסום שועפאט
זירת הפיגוע במחסום שועפאט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, אמש פרסם עיתונאי מגזין "ניו יורקר" תיעוד של חייל ישראלי מפיל האלימות פעיל שלום פלסטיני. הסרטון זכה לצפיות רבות בטוויטר ועורר תגובות רבות. לפי צה"ל, האירוע טופל והחייל נשפט ל-10 ימי מחבוש שבסופם ייבדק המשך שירותו כלוחם.

הפיגוע אתמול במחסום שועפאט הביא למותו של לוחם משמר הגבול, סמ"ר אסיל סועאד בן ה-22, תושב הכפר הבדואי חוסנייה שבגליל, שנפגע מירי במהלך הפיגוע. האירוע התרחש על אוטובוס שעצר לבדיקה במחסום הכניסה למחנה הפליטים שבצפון-מזרח ירושלים, כאשר מחבל בן 13 חמוש בסכין ניסה לדקור את הלוחם, ומאבטח אזרחי שהיה במקום ירה לעבר המחבל אך פגע בסוועאד.

Vkjtfr
סמ''ר אסיל פאעור סוועאד בן ה-21 שנפל בפיגוע מחסום שועפאט

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירת הפיגוע, וספד לאסיל: "היה לוחם מצטיין שעמד תמיד בקו הראשון ולא אחת סיכן את חייו למען בטחון אזרחי מדינת ישראל. מפקדיו מספרים על לוחם אהוב על חבריו ומפקדיו שרואה בשרות במשמר הגבול שליחות למען ביטחון המדינה. נהיה עם משפחתו וחבריו בשעה הקשה, נתמוך ונלווה אותם".

המפכ"ל בזירה התייחס גם לגילם הצעיר של המחבלים במספר פיגועים שארעו לאחרונה בירושלים: "יש פה רצף מטריד של מחבלים בגילאים מאוד צעירים שכל אחד מסיבותיו יוצא לבצע פיגוע. הרצף הזה מלמד על הסתה שהולכת וגוברת ברשתות החברתיות של גורמי טרור שמציפים את הרשת בקריאות לצעירים לצאת ולבצע פיגועי טרור".

המפכ''ל קובי שבתאי בזירת הפיגוע
המפכ''ל קובי שבתאי בזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה