מהירי בבר ועד לחיסול ליד המסגד: מסלול המחבל בפיגוע בת"א - שלב אחר שלב

זו הייתה מכה בתוך הלב הפועם של העיר ללא הפסקה, כאשר מפגע פלסטיני הגיע לאמצע רחוב דיזינגוף וביצע את פיגוע הירי בבר "אילקה". לאחר מצוד הוא נתפס סמוך למסגד ביפו העתיקה, שעות לאחר שירה באנשים שיצאו לבלות רגע לפני סוף השבוע

זמן צפייה: 04:56

זו הייתה מכה בתוך הלב הפועם של העיר ללא הפסקה, כאשר מחבל פלסטיני הגיע אמש (חמישי) לאמצע רחוב דיזינגוף וביצע את פיגוע הירי בבר "אילקה". הוא נתפס שעות לאחר שירה באנשים שיצאו לבלות רגע לפני סוף השבוע, ולפניכם המסלול שהוא עשה - שלב אחרי שלב.

בתמונות מצלמות האבטחה מדיזינגוף אפשר לראות שבסביבות השעה 20:30 המחבל מתהלך הלוך ושוב ברחוב, חוכך בדעתו היכן לבצע את הפיגוע. הוא חמוש באקדח, מתיישב על ספסל באמצע דיזינגוף ולוקח את הזמן. כמה דקות אחר כך הוא צולם כאשר הוא עובר ליד כמה מפגינים ברחוב, אלא שהוא מחליט לא לפגוע בהם, וממשיך לעבר היעד - הבר "אילקה".

Whatsapp Image 2022 04 08 At 0
זירת הפיגוע בבר ''אילקה'' | צילום: רויטרס

בשעה 21:01 המחבל פותח באש מאקדחו, ומרוקן ככל הנראה מחסנית שלמה לתוך הבר. רחוב דיזינגוף הופך ברגע אחד לזירת מלחמה. מאות לוחמים של סיירת מטכ"ל, שלדג, היחידה ללוחמה בטרור והימ"מ עוברים מדירה לדירה, מחשש שהמחבל החמוש ייקח איתו בני ערובה. יחידת המו"מ המטכ"לית הוזעקה גם היא, כדי להתחיל ולנהל מו"מ אפשרי עם המחבל, אם יחטוף בני ערובה.

לאחר שביצע את הירי הקטלני בבר, הוא חותך לרחוב המקביל הקטן - רחוב הירשנברג, שם הוא מנסה ככל הנראה לרצוח צעיר נוסף, אלא שהוא פוגע רק ברכבו, ואז הוא מתחיל לברוח דרומה, לעבר המסגד המוכר לו היטב ביפו.

Rgyzui
הזירה בה חוסל המחבל

המחבל רץ כמעט חמישה קילומטרים, מרחוב דיזינגוף ועד יפו העתיקה. הוא מסתתר במסגד, ייתכן בסיוע של קרוב משפחתו שחי בישראל. בחמש בבוקר מגיעה האינדיקציה המודיעינית לשב"כ, לפיה המחבל נמצא במסגד ביפו. שב"כ שולח כמה צוותים של היחידה המבצעית של השירות, שמגיעים לכמה מסגדים באזור.

בסביבות השעה 5:30 שני לוחמים של היחידה המבצעית של שב"כ מאתרים את המחבל ועוקבים אחריו. הם קוראים לו בשמו, הוא מסתובב ומרים ידיים, אך אז הוא שולף את אקדחו ופותח לעברם באש. המחבל מספיק לירות 10 כדורים, אך לוחמי שב"כ משיבים אש במהירות ומחסלים אותו. מצוד של 8 שעות מסתיים בחיסול המחבל, וללא נפגעים לכוחות הביטחון.